صفحه نخست / آموزش حرکات بدنسازی / جلو بازو لاری با دستگاه
جلو بازو لاری با دستگاه
جلو بازو لاری با دستگاه

جلو بازو لاری با دستگاه

> رژیم لاغری سریع <

شیوه اجرا حرکت جلو بازو لاری با دستگاه

 

۱ – میله دستگاه را به گونه ای بگیرید که دست ها به اندازه عرض شانه باز باشند . آرنج ها روی بالشتک قرار گیرند و بازوها صاف باشد .

۲ – با خم کردن آرنج میله را به طرف شانه بالا ببرید .

۳ – میله را برگردانید تا دست ها مجدداً راست و کشیده شوند .

 

جلو بازو لاری با دستگاه
جلو بازو لاری با دستگاه

 

عضلات درگیر در حرکت جلو بازو لاری با دستگاه

 

عضلات اصلی : دو سر بازویی .

عضلات کمکی : بازویی قدامی ، بازویی زند زبرین ، ساعد .

نکات آناتومیکی در حرکت جلو بازو لاری با دستگاه

 

فاصله دست ها در حرکت جلو بازو لاری با دستگاه :

اگر هنگام گرفتن میله دستگاه ، فاصله دست ها بیش از عرض شانه باشد ، تمرکز تمرین به بخش داخلی عضله دو سر بازویی ( سر کوتاه ) خواهد بود . در صورتی که فاصله دست ها کمتر از عرض شانه باشد بخش خارجی عضله دو سر بازویی ( سر دراز ) بیشتر درگیر خواهد بود .

 

نوع گرفتن در حرکت جلو بازو لاری با دستگاه  :

وقتی قسمت زاویه دار ( کج ) میله گرفته شود فشار کمتری به مفصل مچ دست وارد می شود .

 

مسیر حرکت جلو بازو لاری با دستگاه :

مسیر حرکت بستگی به طرح دستگاه دارد . اگر دستگاه بالشتک شیب دار داشته باشد تمرکز تمرین روی بخش پایینی عضله دو سر بازویی خواهد بود .

ولی اگر بالشتک دستگاه به صورت صاف و افقی باشد ، بخش میانی عضله دو سر بازویی ( قلنبگی دو سر بازو )درگیری بیشتری خواهد داشت .

 

دامنه حرکتی جلو بازو لاری با دستگاه :

در ابتدای حرکت بالا آوردن وزنه ، تلاش تمرین روی بخش پایینی عضله دو سر بازویی متمرکز است و در حین بالا آوردن وزنه تمرکز به بخش میانی ( قلنبگی دو سر بازو ) منتقل می شود .

 

مقاومت در حرکت جلو بازو لاری با دستگاه :

برخلاف جلو بازو با هالتر یا دمبل که مقاومت در طی حرکت تغییر می کند ، دستگاه جلو بازو مقاومت یکسانی را در سر تا سر طول حرکت ایجاد می کند .

 

اشکال گوناگون تمرین جلو بازو لاری با دستگاه

جلو بازو دستگاه با بالشتک تخت

برعکس جلو بازو دستگاه با بالشتک شیب دار ، مسیر حرکت روی دستگاه با بالشتک تخت افقی است و باعث تمرکز حرکت روی گردی بازو ( قلنبگی بازو ) می شود .

جلو بازو دستگاه با بالشتک تخت
جلو بازو دستگاه با بالشتک تخت

 

جلو بازو لاری با دستگاه یک دستی

اجرای تمرین فوق با یک دست موجب افزایش تمرکز و تفکیک عضله دو سر بازویی می شود .

 

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم و ورزشکار ، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران

بررسی

کرانچ عضلات مایل شکمی یا کرانچ پهلو

کرانچ عضلات مایل شکمی یا کرانچ پهلو

> رژیم لاغری سریع برنامه بدنسازی لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 6 =