دیپ پارالل سینه
دیپ پارالل سینه

دیپ پارالل سینه

> رژیم لاغری سریع <

شیوه اجرا حرکت دیپ پارالل سینه

۱ – میله های پارالل را گرفته به طرف بالا بروید به نحوی که وزن بدن تان روی دست ها قرار گیرد . در این حالت آرنج ها صاف هستند .
۲ – آرنج ها را خم کرده ، بالاتنه را تا جایی که بازوها موازی با سطح زمین شوند ، پایین بیاورید .
۳_ – بالا تنه را با فشار به بالا حرکت دهید تا اینکه آرنج ها صاف شوند .

 

IMG_6206

عضلات درگیر در حرکت دیپ پارالل سینه

 

عضلات اصلی : بخش پایینی عضله سینه ای بزرگ.

عضلات کمکی : سه سر بازویی ، دلتوئید قدامی .

 

> برنامه بدنسازی <

نکات آناتومیکی در حرکت دیپ پارالل سینه

 

مسیر حرکت دیپ پارالل سینه :

وضعیت بالا تنه بر تمرکز تمرینی موثر است . اگر تنه کمی به جلو خم شود ، عضلات سینه بهتر تحت تأثیر حرکت قرار خواهند گرفت ولی اگر بالا تنه بیشتر به جلو متمایل شود عضله سینه ای شدیدتر به کار گرفته خواهد شد .

اگر بدن صاف و کشیده باشد تمرکز حرکت بر عضله سه سر بازویی منتقل می شود و با صاف تر شدن بالاتنه درگیری سه سر بازویی بازهم بیشتر خواهد شد .

برای اینکه تمرین حداکثر کارایی را بر عضله سینه ای داشته باشد ، باید هنگام پایین آمدن آرنج ها به طرف خارج باشند .

IMG_6208

نوع گرفتن در حرکت دیپ پارالل سینه :

بیشترین فشار برای تقویت عضله سینه ای هنگامی به وجود می آید که انگشت شست رو به جلو باشد . بر عکس ، اگر انگشت رو به عقب باشد ، فشار بیشتر بر عضله سه سر بازویی وارد می شود .

 

اشکال گوناگون تمرین دیپ پارالل سینه

دیپ پارالل با دستگاه :

می توانید این تمرین را به حالت نشسته روی یک دستگاه انجام دهید . اما چون دستگاه معمولاٌ حرکت بالاتنه را محدود می کند ، عضله سه سر بازویی بیش از عضله سینه ای هدف قرار می گیرد .

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم و ورزشکار ، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران

بررسی

کرانچ عضلات مایل شکمی یا کرانچ پهلو

کرانچ عضلات مایل شکمی یا کرانچ پهلو

> رژیم لاغری سریع برنامه بدنسازی لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 1 =