اعلانها
صفحه نخست / رژیم غذایی / رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین
120877306-300x300

رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین

 رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین  و یا Living Low Carb

 

فران مک کالا،نویسنده یکی از کتاب های معروف آشپزی و برنده چند جایزه ، در تکاپو برای

کم کردن وزن خویش دریافت که یک رژیم غذایی با مقادیر کربوهیدرات کم بسیار موثر است.

وی در سال ۱۹۹۷ در تلاش برای پایین آوردن وزن همزمان با لذت بردن از غذا ها یک کتاب

حاوی دستور پخت ۲۵۰ غذا با کربو هیدرات پایین را به رشته تحریر در آورد.این کتاب بسیار

پرفروش شد و نیز جوایز بسیاری را برای وی به ارمغان آورد.

کتاب وی بیشترین تمرکز را بر روی تغییر روش زندگی افراد داشت به جای اینکه  تمرکز

بیشتری بر رژیم غذایی داشته باشد

اگر چه این رژیم شاید مناسب برخی از افراد نظیر بیماران دیابتی و زنان حامله و شیرده نباشد .

وی در این کتاب تاکید بسیاری روی  ورزش کردن نموده است ولی نه به خاطر اینکه سبب

کاهش وزن می شود.بلکه صرفا به این خاطر که برای سلامتی  شما خوب است .

 

اصول این رژیم غذایی :

 

۱ – در هر وعده غذایی حتما پروتیین مصرف کنید.تقریبا به ازای هر پوند  از

وزن ایده آل خود معادل نیم  گرم در طول روز پروتیین مصرف کنید.یعنی

فردی که وزن ایده آلش ۱۳۰ پوند ( ۶۰ کیلویی) است روزانه باید ۶۰ تا ۸۰ گرم

پروتیین مصرف کند.یعنی به ازای هر کیلو گرم از وزنتان حدود ۱٫۲ گرم پروتیین.

 

۲- برای کاهش وزن مصرف کربوهیدرات ها را پایین نگه دارید.کمتر از ۳۰ گرم

در روز.

 

۳- از فرآورده های ارگانیک و پروسس نشده استفاده کنید.هر چقدر فیبر بیشتری

داشته باشد بهتر است.

 

۴ — تقریبا از هر چیز سفید دوری کنید. نظیرسیب زمینی – آرد – شکر – برنج – نان

 

۵- هنگام صبحانه میوه مصرف کنید.مخصوصا میوه های با کربو هیدرات پایین

نظیر هندوانه – تمشک وگلابی

.موز تقریبا ممنوع است ولی میتوانید اگر تمایل داشتید نصف آن را همراه صبحانه

میل کنید.

 

۶- اگر چه در این رژیم شما مجاز به مصرف کره و بستنی و خامه هستید ولی سعی کنید

کم مصرف کنید .

از روغن های گیاهی نظیر زیتون و کنجد در پخت غذاها استفاده کنید و از مصرف مارگارین

و روغن های جامد هیدروژنه و پروسس شده خودداری کنید.

 

۷- شام را زود میل کنید و تا حد ممکن وعده شام را کوچک تر میل کنید.

 

 

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم و ورزشکار ، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی و علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران

بررسی

12 دلیل برای عدم کاهش وزن شما در هنگام رژیم گرفتن

۱۲ دلیل برای عدم کاهش وزن شما در هنگام رژیم گرفتن

حتی اگر یک روش زندگی سالم همراه با ورزش را انتخاب نموده اید و غذاهای ...

نظر(دیدگاه)

  1. man moshkele por karie tiroeed daram va yod darmani anjam dadam va hanoz tahte darmanam mishe ye rezhime laghari pishnahad bedid ke monasebe sharayetam bashe

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 19 = 26