مچ دست با هالتر
مچ دست با هالتر

مچ دست با هالتر

> رژیم لاغری سریع <

شیوه اجرا حرکت مچ دست با هالتر

 

۱ – در حالی که روی لبه نیمکت نشسته اید ،هالتر را با دست هایی که به اندازه عرض شانه بازند ، بگیرید . (کف دست ها رو به بالا) پشت ساعد روی ران ها باشد .

۲ – میله هالتر را خم کرده مچ دست را به طرف زمین پایین ببرید .

۳ – وزنه را با استفاده از مچ دست بالا بیاورید .

 

مچ دست با هالتر
مچ دست با هالتر

 

عضلات درگیر در حرکت مچ دست با هالتر

 

> برنامه بدنسازی <

عضلات اصلی : خم کننده های ساعد .

عضلات کمکی : خم کننده های انگشتان دست .

 

نکات آناتومیکی در حرکت مچ دست با هالتر

 

فاصله دست ها در حرکت مچ دست با هالتر :

فاصله ی ایده آل دست ها به اندازه عرض شانه یا کمی کمتر از آن است . دست ها باید مستقیماً در امتداد ساعد باشند . تا فشارهای غیر ضروری بر مفصل مچ دست به حداقل برسند .

 

نوع گرفتن در حرکت مچ دست با هالتر :

در این تمرین میله هالتر از زیر (چرخش خارجی) ، در حالیکه کف دست ها رو به بالاست ، گرفته می شود .

بسته به سلیقه فرد ، انگشت شست ممکن است زیر یا روی میله قرار داده شود . اگر انگشت شست در زیر میله قرار گیرد و در گرفتن میله دخالتی نداشته باشد ، این امکان به شما داده می شود تا میله را بیشتر پاین برده و دامنه حرکتی را افزایش دهید .

 

گرفتن میله هالتر بدون دخالت انگشت شست
گرفتن میله هالتر بدون دخالت انگشت شست

 

دامنه حرکتی مچ دست با هالتر :

برای افزایش دامنه حرکتی ، اجازه دهید هنگام پایین آوردن میله هالتر ، میله روی انگشتان دست به پایین بلغزد . وقتی میله به بالا آورده می شود عضلات خم کننده انگشتان دست به کار گرفته می شوند و اگر انگشتان خم شوند و میله را به طرف کف دست بالا آورند عضلات خم کننده مچ دست عمل کرده و مچ را به بالا می کشند.

بدین دلیل که عضلات خم کننده ی انگشتان بخش قابل توجهی از عضلات ساعد را تشکیل می دهند ، این تکرارهای مداوم باعث افزایش حجم ساعد می شود .

 

مسیر حرکت مچ دست با هالتر :

تغییر وضعیت ساعد نسبت به سطح زمین مقاومت را تغییر داده و تمرکز تمرینی را تنظیم می کند . وقتی که ساعد صاف و موازی با سطح زمین باشد در شروع حرکت ، مقاومت بیشترین مقدار خود را دارد . هنگامی که میله به بالا آورده می شود ،مقاومت کاهش می یابد .

اگر ساعد نسبت به سطح زمین زاویه دار باشد ، مثل حالتی که آرنج بالاتر از مچ دست است ، مقاومت در شروع حرکت حداقل و با بالا آوردن میله افزایش می یابد .

از این دو مورد گفته شده ، مورد دوم (حالت زاویه دار) انقباض عضلات ساعد را به حداکثر می رساند .

 

وضعیت بدن در حرکت مچ دست با هالتر :

ساعد ممکن است وضعیت های مختلفی داشته باشد :

۱ – بین دو پا روی یک نیمکت صاف قرار داده شوند .

۲ – هنگامی که روی یک نیمکت نشسته اید ، ساعد ها را روی ران بگذارید .

۳ – روی بالشتک شیب دار نیمکت لاری (پریچر) قرار داده شوند .

 

اشکال گوناگون تمرین مچ دست با هالتر

 

تمرین مچ با دمبل :

می توانید این تمرین را با یک دست و یک دمبل انجام دهید .

 

 

تمرین مچ روی نیمکت لاری :

با قرار دادن ساعد ها روی بالشتک شیب دار نیمکت لاری ، نیز می توان این تمرین را انجام داد .

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم و ورزشکار ، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران

بررسی

کرانچ عضلات مایل شکمی یا کرانچ پهلو

کرانچ عضلات مایل شکمی یا کرانچ پهلو

> رژیم لاغری سریع برنامه بدنسازی لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 1 =