کرانچ
کرانچ

کرانچ

> رژیم لاغری سریع <

شیوه اجرا حرکت کرانچ

 

۱ – روی زمین دراز بکشید ، مفصل ران با تنه یک زاویه نود درجه بسازد ، دست ها پشت سر باشد .

۲ – شانه ها را از زمین بلند کرده و سینه را به طرف جلو حرکت دهید ، کمر در تماس با زمین باشد .

۳ – شانه ها را به عقب پایین آورده ، به وضعیت شروع بازگردید .

 

کرانچ
کرانچ

 

عضلات درگیر در حرکت کرانچ

 

> برنامه بدنسازی <

عضلات اصلی : راست شکمی ( بخش بالایی ) .

 

عضلات کمکی : مایل های شکمی .

 

نکات آناتومیکی در حرکت کرانچ

 

وضعیت دست ها در حرکت کرانچ :

حالت دست ها ممکن است بدین شکل باشد : در پهلو ، روی سینه و یا در پشت سر قلاب شده باشند . تغییر وضعیت دست ها از پهلو به سینه تا پشت سر ، مقاومت را افزایش می دهد ( هر چه دست ها بالاتر باشند مقاومت افزایش  می یابد ) .

 

وضعیت پاها در حرکت کرانچ :

می توانید پاها را روی زمین نزدیک باسن قرار دهید و یا آنها را روی یک نیمکت بگذارید . بالا بودن پاها ، مقاومت را افزایش می دهد .

 

وضعیت بدن در حرکت کرانچ :

ران ها باید نسبت به بالا تنه با زاویه نود درجه خم شوند . ساق پاها ممکن است روی یک نیمکت تخت قرار داده شوند و یا اینکه پاها روی زمین نزدیک باسن باشند .

 

گذاشتن پا روی تکیه گاه
گذاشتن پا روی تکیه گاه

 

دامنه حرکتی کرانچ :

حرکت کرانچ در بخش بالایی ستون مهره ها رخ می دهد و شانه ها چند اینچ از روی زمین بلند می شوند . قسمت پایین کمر در تماس با زمین باقی می ماند ، و در ناحیه مفصل ران هیچ حرکتی وجود ندارد .

این حرکت برعکس تمرین دراز نشست است . چون در دراز نشست حرکت در کمر و مفصل ران رخ می دهد .

 

مقاومت در حرکت کرانچ :

می توانید با قرار دادن دست ها در پشت سر یا بالا آوردن پاها و قرار دادن آنها روی نیمکت ، شدت مقاومت را افزایش دهید.

 

اشکال گوناگون تمرین کرانچ

کرانچ معکوس

کرانچ مایل

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم و ورزشکار ، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران

بررسی

کرانچ عضلات مایل شکمی یا کرانچ پهلو

کرانچ عضلات مایل شکمی یا کرانچ پهلو

> رژیم لاغری سریع برنامه بدنسازی لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 47 = 52