صفحه نخست / بدنسازی | ورزش / کربوهیدرات ها و ورزش و فعالیت بدنی
کربوهیدرات ها و ورزش و فعالیت بدنی
کربوهیدرات ها و ورزش و فعالیت بدنی

کربوهیدرات ها و ورزش و فعالیت بدنی

> رژیم لاغری سریع <

کربوهیدرات ها و ورزش :

 

در مقالات قبلی نیاز بدن به کربوهیدرات ها پرداختیم و نحوه تولید انرژی توسط کربوهیدرات ها را بررسی کردیم . در این مقاله به بررسی نحوه مصرف کربوهیدرات ها در حین ورزش ، قبل از آن و پس از آن خواهیم پرداخت . برای اینکه یک ورزشکار به موفقیت برسد باید استراتژی و مدیریت درستی بر مصرف انرژی داشته باشد . ضروری است که یک ورزشکار باید به اندازه میزان انرژی مورد نیاز خود ، انرژی کسب کند تا بدن بتواند از بافت های خود نکه داری کند ، بافت ها را ترمیم کند و انرژی لازم را برای فعالیت بدنی-ورزشی داشته باشد . تقریبا تمام مطالعات  یافته اند که ورزشکاران به میزان کافی و مناسب انرژی را مطابق نیاز های خود مصرف نمی کنند . این درست مثل این باشد که شما بهترین لامبورگینی را سوار شده باشید و قرار باشد یک مسیر ۱۰۰ کیلومتری را با آن برانید و به مقصد برسید اما تنها به اندازه ۸۰ کیلومتر در باک آن بنزین ریخته باشید . لامبورگینی به مقصد نخواهد رسید و ورزشکارانی که به اندازه کافی و درست انرژی کسب نکرده باشند نیز در رقابت دچار مشکل خواهند شد .زمانی که یک ورزشکار استراتژی درستی برای کسب انرژی داشته باشد می تواند به صورت منطقی آن را تقسیم بر ماده های غذایی اصلی نماید : کربوهیدرات ، پروتیین و چربی

 

کربوهیدرات مورد نیاز روزانه بدن ورزشکار :

 

همان طور که پیش از این در مقاله کربوهیدرات مورد نیاز روزانه بدن گفتیم یک ورزشکار باید بخش عمده ای از انرژی خود را از کربوهیدرات تامین کند (۵۵ تا ۶۵ درصد از کالری مورد نیاز روزانه) و همچنین باید کربوهیدرات کافی در بین تمرینات خود مصرف نماید تا بتواند ذخایر گلیکوژن در عضلات و کبد را بازیابی و پر نماید . ایده آل آن است که یک ورزشکار کربوهیدرات های پیچیده را مصرف نماید اگرچه در حین و بلافاصله پس از تمرین کربوهیدرات های ساده تر توصیه می گردد که در مقاله انواع کربوهیدرات ها به صورت کامل کربوهیدرات های ساده و پیچیده را شرح دادیم . سایر ماده های غذایی اصلی نظیر پروتیین و چربی نیز باید به اندازه مورد نیاز مصرف گردند تا نیاز بدن به این مواد غذایی نیز تامین گردد ولی کربوهیدرات ها باید به عنوان منبع اصلی تامین انرژی بدن قرار گیرد و یک ورزشکار باید به خاطر داشته باشد تمرین تنها بدون داشتن یک برنامه غذایی مناسب منجر به موفقیت نخواهد شد و محدود کننده توانایی های ورزشی فرد خواهد بود .

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم و ورزشکار ، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران

بررسی

نیاز بدن به کروم

نیاز بدن به کروم

> رژیم لاغری سریع لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 4 = 9