صفحه نخست / تغذیه / افسانه کلسترول ! کلسترول ضرر ندارد ، با خیال راحت کلسترول بخورید
افسانه کلسترول ! کلسترول ضرر ندارد ، با خیال راحت کلسترول بخورید
افسانه کلسترول ! کلسترول ضرر ندارد ، با خیال راحت کلسترول بخورید

افسانه کلسترول ! کلسترول ضرر ندارد ، با خیال راحت کلسترول بخورید

> رژیم لاغری سریع <

 

کلسترول مضر نیست !

 

باور کردنی نیست ! کلسترول که سال ها به عنوان دشمن قلب و تهدیدی برای سلامتی شما شناخته می شد ، اینک ثابت شده است که بی ضرر است و سلامتی شما را تهدید نمی کند و از لیست مواد غذایی ناسالم حذف شده است . سازمان کشاورزی دولت آمریکا پذیرفت که کلسترول دیگر خطرناک نیست و در یک چرخش ۱۸۰ درجه ای از همه هشدار ها ی سالیان اخیر ( از سال ۱۹۷۰ تاکنون ) مبنی بر دور ماندن از مواد غذایی حاوی کلسترول از هشدار های خود عقب نشینی نمود . این جمله به این معناست که شما خواهید توانست زرده تخم مرغ ، کره ، فرآورده های لبنی پر چرب ، مغز ها ، روغن نارگیل و گوشت را با خیال آسوده مصرف نمایید . سازمان کشاورزی آمریکا در بخشنامه اخیر خود آورده است : ” تا پیش از این ، بخشنامه ها توصیه می کردند که افراد بیش از ۳۰۰ میلی گرم در روز کلسترول مصرف نکنند ولی در بخشنامه اخیر با توجه به مشاهده نشدن رابطه معنی دار مابین مصرف خوراکی کلسترول و سطح سرمی ( خونی ) کلسترول لزومی به ادامه این روند دیده نمی شود ” . همچنین این سازمان ، زین پس به مردم در رابطه با عدم مصرف غذاهای حاوی مقادیر زیاد کلسترول هشدار نخواهد داد و در عوض بر روی عدم مصرف شکر به عنوان یک ماده غذایی ناسالم تمرکز خواهد نمود .

 

دکتر استیون نیسن ، متخصص قلب آمریکایی ، می گوید : تصمیم درستی گرفته شده است . برای سال های متمادی ما اشتباه توصیه کرده ایم .

 

 

این مطالعه جدید درباره کلسترول چه می گوید ؟

 

کلسترول سبب بروز سکته قلبی در افراد مسن نمی شود و تلاش برای پایین نگه داشتن آن توسط استاتین ها ( آتورواستاتین ، لووستاتین و .. ) کاری بیهوده است و تنها هدر دادن پول و زمان است حال آنکه یک لایف استایل خوب و ورزش فواید به مراتب بیشتری بر روی سلامتی فرد خواهد داشت . در مطالعه اخیر که در BMJ OPEN JOURNAL  منتشر شده است و بر روی ۷۰۰۰۰ نفر صورت پذیرفته است ثابت شده است هیچ گونه ارتباطی بین مصرف ” کلسترول بد ” و افزایش مرگ و میر زودرس افراد بالای ۶۰ سال به دلیل بیماری های قلبی عروقی دیده نمی شود . همچنین در این مطالعه ثابت شده است ۹۲ درصد افراد با سطح کلسترول بالا ، بیشتر زنده مانده اند . بنابر این محققان این مطالعه درخواست بازنگری بخشنامه های جلوگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی را داده اند . به گفته آن ها ، در مورد فواید مصرف استاتین ها بزرگنمایی شده است . اگر چه برخی دیگر از محققان با شک به نتایج این مطالعه نگریسته اند و این تحقیق را مجادله بر انگیز عنوان نموده اند .

 

حقایقی درباره کلسترول :

 

” زمانی که ما غذاهای حاوی کلسترول زیاد مصرف می کنیم ، بدن ما کلسترول کمتری تولید خواهد کرد . حال اگر خود را از خوردن کلسترول منع کنیم ، بدن ما تولید کلسترول را افزایش خواهد داد ” . بخش عمده کلسترول توسط کبد تولید می گردد ، مغز شما به طور عمده از کلسترول ساخته شده است . برای آنکه سلول های عصبی شما عملکرد خوبی داشته باشند وجود کلسترول حیاتی است . کلسترول اساس تولید همه هورمون های استروئیدی نظیر استروژن ، تستوسترون و سایر کورتیکواستروئید ها است .در واقع مقادیر بالای کلسترول در بدن ، نشانگر خوب بودن سطح سلامتی فرد است .

 

کلسترول بزرگ ترین فریب در قرن اخیر !

 

دکتر جرج من ، یکی از مسوولین مطالعات فرامینگهام که به بررسی شیوع بیماری های قلبی عروقی و ریسک فاکتور هایش می پردازد  ، می گوید : چربی های اشباع و کلسترول در رژیم غذایی ، علت بروز بیماری های قلبی عروقی نیستند و این راز بزرگترین فریب یک قرن اخیر و شاید تمامی قرن ها بوده است . چیزی به عنوان کلسترول بد وجود ندارد و شما میتوانید به تلاش برای پایین نگه داشتن سطح کلسترول خونتان خاتمه دهید زیرا مطالعات اخیر ثابت نموده اند کلسترول سبب بیماری های قلبی نمی شود و نیز پایین نگه داشت کلسترول سبب کاهش خطر بروز سکته قلبی نخواهد شد . در واقع اکثر افرادی که سکته قلبی کرده اند ، سطح کلسترول خون پایینی داشته اند .

 

 

 

نیاز بدن به کلسترول 

 

بدن ما روزانه به ۹۵۰ میلی گرم کلسترول برای متابولیسم روزانه خود نیاز دارد و کبد تولید کننده اصلی آن است .تنها ۱۵ درصد از کلسترول مورد نیاز بدن توسط مواد غذایی تامین میگردد . اگر محتوای چربی مواد غذایی مصرفی پایین باشد ، کبد ما مجبور است بیشتر کار کند تا این کمبود را جبران کند و اگر سطح کلسترول در بدن بالا باشد ،نشانگر خوب کار کردن کبد خواهد بود . همچنین این متخصصان عنوان می کنند بر خلاف تصورات پیشین ، چیزی به عنوان چربی خوب و چربی بدHDL و LDL  وجود ندارد !

 

صحبت آخر درباره کلسترول :

 

در حال حاضر هنوز بحث زیادی بر روی یافته های این مقاله وجود دارد و حتی در آمریکا برخی پزشکان به شدت علیه آن موضع گرفته اند و حتی اقامه دعوی کرده اند . به گفته این پزشکان ، مقاله فوق با حمایت تولید کنندگان تخم مرغ انجام شده است و یافته های آن جانب دارانه بوده است . هنوز تا اثبات این یافته ها زمان باقی است و تا آن لحظه بهتر است به یافته ای پیشین استناد نمود .

 

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم (فارغ التحصیل از ایران)، osteopath (فارغ التحصیل از کانادا) و ورزشکار(بیشتر از نوع extreme)، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران بودم و اکنون در کانادا مشغول مطالعه و درمان در حوزه آسیب های ورزشی، اسکلتی-عضلانی ( Myofascial ) و بازتوانی هستم.

بررسی

نیاز بدن به مس

نیاز بدن به مس

> رژیم لاغری سریع برنامه بدنسازی لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 6 =