صفحه نخست / پوست / درمان سلولیت با مزوتراپی یا مزوتراپی سلولیت – درمان پوست پرتقالی
سلولیت

درمان سلولیت با مزوتراپی یا مزوتراپی سلولیت – درمان پوست پرتقالی

> رژیم لاغری سریع <

سلولیت چیست ؟

سلولیت “Cellulite” واژه ایست که توسط فرانسوی ها برای توصیف نمای نامنظم و چال افتاده پوست در ناحیه ساق و باسن ابداع گردید که البته ممکن است در ناحیه شکم و سینه ها نیز دیده شود . سلولیت بیشتر در زنان دیده می شود و اگرچه در مردان نادر است با این حال مواردی نیز در مردان اتفاق می افتد . نکته جالب این است که سلولیت آنچنان در بین زنان شایع است که عدم وجود آن در زنان در مواردی نشانه غیرطبیعی بودن زنان قلمداد گردیده است ! سلولیت عمدتا در زنان پس از بلوغ رخ می دهد و اگرچه یک بیماری تهدید کننده حیات قلمداد نمی شود ولی ناراحتی فراوانی از نظر زیبایی و اعتماد به نفس برای فرد مبتلا به همراه دارد .

علت سلولیت

سلولیت به دلیل تغییراتی که در بافت پوست ایجاد می کند به نام های دیگری نظیر نمای ” پوست پرتقالی ” و یا نمای ” پنیر کوتاژ ”  نیز نامیده می گردد . در موارد خفیف سلولیت تنها با فشردن پوست در موضع مبتلا قابل مشاهده است و در در موارد شدید تر این نمای به راحتی از راه دور قابل تشخیص می باشد . در مورد علل ایجاد کننده سلولیت بحث های بسیاری شده است . سلولیت معمولا به دلیل اختلال در رشته های فیبروز بافت پیوندی یا Fibrous Connective Cords که پوست را به عضلات زیرین متصل نگه می دارند و نیز در بافت چربی بینابینی رخ می دهد . با تجمع بیش از حد چربی ، پوست به سمت خارج رانده می شود ، حال آنکه این رشته ها پوست را به سمت داخل می کشند . اینجاست که نمای پوست پرتقالی ایجاد می گردد .

آناتومی سلولیت
آناتومی سلولیت

ریسک فاکتور های سلولیت

زن بودن نخستین ریسک فاکتور سلولیت محسوب می گردد زیرا چربی در خانم ها بیشتر در ناحیه ساق ، ران ها و باسن توزیع شده است که شایع ترین ناحیه ایجاد سلولیت می باشد . افزایش وزن هم می تواند سلولیت را تا حدود زیادی تشدید کند البته سلولیت در افراد لاغر هم ممکن است دیده شود . ژنتیک و کم تحرکی ( نظیر آنچه در حاملگی رخ می دهد ) دو ریسک فاکتور دیگر در ایجاد سلولیت محسوب می شوند .

درمان سلولیت

سلولیت درمان های مختلفی دارد که شامل کاهش وزن ، لیزر هایی نظیر Cellulaze ، رادیوفرکوئنسی ، مزوتراپی ، لیپوساکشن ، درمان های موضعی ، کرایولیپولیز ، اولترا سوند ، کرم های موضعی و حتی ماساژ می گردد . این درمان ها معمولا در کنار یکدیگر انجام می گیرند و به درمان سلولیت در فرد کمک می کنند .

درمان سلولیت با مزوتراپی یا مزوتراپی سلولیت

مزوتراپی را به صورت کامل در مقاله مزوتراپی چیست توضیح دادیم و کاربرد های مزوتراپی را در دو مقاله دیگر تحت عنوان های لاغری شکم با مزوتراپی لاغری ، درمان پف و سیاهی دور چشم با مزوتراپی بررسی کردیم . یکی دیگر از کاربرد های مزوتراپی درمان سلولیت است . بدین ترتیب که طی چندین جلسه درمانی ، مقادیر مشخصی از داروی مخصوص توسط پزشک و طی تزریق هی مکرر با سرنگ های مخصوص در نواحی خاص در موضع سلولیت انجام می گردد ، تعداد جلسات معمولا ۶ تا ۸ جلسه بوده و در فواصل زمانی دو هفته ای تا یک ماه انجام می گیرد .

درمان سلولیت یا پوست پرتقالی با مزوتراپی
درمان سلولیت یا پوست پرتقالی با مزوتراپی
درمان سلولیت یا پوست پرتقالی با مزوتراپی
درمان سلولیت یا پوست پرتقالی با مزوتراپی

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم (فارغ التحصیل از ایران)، osteopath (فارغ التحصیل از کانادا) و ورزشکار(بیشتر از نوع extreme)، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران بودم و اکنون در کانادا مشغول مطالعه و درمان در حوزه آسیب های ورزشی، اسکلتی-عضلانی ( Myofascial ) و بازتوانی هستم.

بررسی

مزوتراپی لاغری

لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

> رژیم لاغری سریع لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 1 =