صفحه نخست / تغذیه / نیاز بدن به مس
نیاز بدن به مس
نیاز بدن به مس

نیاز بدن به مس

> رژیم لاغری سریع <

نیاز بدن به مس

از بین مواد معدنی میکرومینرال در بدن ، مس یکی از مهم ترین هاست و با توجه به نقش مس در آنزیم ها و پروتئین ها حامل مس در جریان خون ،مغز و کبد می توان به اهمیت آن پی برد . مس در پیش گیری از تغییرات اکسیداتیو سلول ها از طریق سوپراکساید دیسموستاز نقش مهمی دارد .

 

 

کمبود مس

کمبود مس در رژیم غذایی روزانه و به تبعیت از آن کمبود مس در بدن سبب اختلال در استفاده از آهن در تولید هموگلوبین و میوگلوبین می شود

 

 

میزان نیاز روزانه به مس

میزان نیاز روزانه یا DRI مس در بدن انسان حدود ۹۰۰ میکروگرم در روز است و حداکثر مجاز مصرف مس در انسان روزانه ۱۰۰۰۰ میکروگرم است . مصرف بیش از این مقدار می تواند منجر به اختلالات گوارشی و نیز آسیب کبدی شود

 

منابع غذایی مس

منابع غذایی مس شامل سویا و محصولات حاوی سویا ، صدف ، حبوبات ، مغز ها ، جگر و سیب زمینی است . مثال دیگری از اینکه چرا تعادل غذایی مهم است این است که مصرف زیاد کلسیم ، آهن ،فسفات ، روی و ویتامین C منجر به اختلال در جذب مس می شود و جذب مس را از مواد غذایی کاهش می دهد .

 

مس
مس

 

رابطه بین عملکرد ورزشی و مصرف مس

مطالعاتی که بر روی مقایسه غلظت خونی مس در افراد ورزشکار و غیر ورزشکار صورت پذیرفته است تفاوت چندانی را نشان نداده است . در مطالعه ای که بر روی شناگران انجام شد و میزان مس را در فصل مسابقات شنا اندازه گیری نمود تفاوت چشمگیری بین سطح مس قبل و بعد از مسابقات مشاهده نشد که البته اکثر این ورزشکاران ،مس کافی مصرف می کردند ( بیش از ۱ میلی گرم در روز از طریق مواد غذایی )

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم (فارغ التحصیل از ایران)، osteopath (فارغ التحصیل از کانادا) و ورزشکار(بیشتر از نوع extreme)، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران بودم و اکنون در کانادا مشغول مطالعه و درمان در حوزه آسیب های ورزشی، اسکلتی-عضلانی ( Myofascial ) و بازتوانی هستم.

بررسی

نیاز بدن به منگنز

نیاز بدن به منگنز

> رژیم لاغری سریع برنامه بدنسازی لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 50 = 51