صفحه نخست / بدنسازی | ورزش / بررسی پروتئین وی ایزوله اپتیموم نوتریشن Optimum nutrition
پروتئین 100%وی طلایی استاندارد اپتیموم نوتریشن
پروتئین 100%وی طلایی استاندارد اپتیموم نوتریشن

بررسی پروتئین وی ایزوله اپتیموم نوتریشن Optimum nutrition

> رژیم لاغری سریع <

بررسی پروتئین وی ایزوله اپتیموم نوتریشن Optimum Nutrition

در مقاله پروتئین وی چیست پروتئین وی پرداختیم و عنوان کردیم که پروتئین وی به سه شکل پروتئین وی کنسانتره ، پروتئین وی ایزوله و پروتئین وی هیدرالاز وجود دارد و در این مقاله قصد داریم به بررسی وی ایزوله اپتیموم نوتریشن که یکی از پر فروش ترین برند های پروتئین وی در بازار ایران است بپردازیم و نیز ادعا های شرکت سازنده را در کنار یافته های آزمایشگاه قرار دهیم و به یک جمع بندی نهایی برسیم .

پروتئین وی ایزوله اپتیموم نوتریشن Optimum Nutrition

این پروتئین وی ایزوله اپتیموم نوتریشن که در حال حاضر توسط شرکت راک دارو به عنوان نمایندگی رسمی این محصول در ایران وارد می شود تحت نام وی گلد استاندارد نیز شناخته می شود . جهت بررسی بیشتر در خود سایت اپتیموم نوتریشن  نیز نام راک دارو به عنوان توزیع کننده اصلی محصول در ایران دیده می شود . بر طبق ادعای شرکت سازنده ، وی گلد استاندارد بیشترین مقدار “پروتئین وی ایزوله” یعنی خالص ترین و گران ترین نوع پروتئین موجود در جهان را در اختیار شما قرار می دهد.  دومین ویژگی این مکمل، درصد بالای پروتئین موجود در آن است. وی گلد استاندارد همواره در عرصه مکملهای پروتئینی جهان، یکه تاز بوده است. هم اکنون شما تنها با مصرف یک پیمانه از این محصول، ۲۴ گرم پروتئین وی خالص به صورت یک جا دریافت می نمایید. وی گلد استاندارد حاوی لاکتاز و آمینوژن های مورد نیاز، جهت بهبود عملکرد سیستم گوارشی بدن می باشد. این مکمل حتی با دستگاه گوارشی افرادی که توانایی هضم ماده لاکتاز را ندارد نیز سازگار می باشد.  وی گلد استاندارد به گونه ای طراحی شده که به آسانی و به طور کامل، تنها با هم زدن توسط قاشق در آب حل می شود. وی گلد استاندارد تمام نیاز شما را از یک پروتئین واقعی برآورده خواهد ساخت.

محتویات یک پیمانه : • ۲۴ گرم پروتئین خالص • ۵/۵ گرم اسید های آمینه شاخه دار(BCAA) • ۴ گرم گلوتامین • ۲۵ میلی گرم کمپلکس آنزیمی ترکیبات دیگر وی پروتئین آیزوله، وی پروتئین کانسنتریت، وی پپتاید، طعم دهنده های مجاز، آنزیم های هضم کننده آمیلاز، پروتئاز، سلولاز و لیپاز

آیا پروتئین وی ایزوله اپتیموم نوتریشن ایزوله است ؟

در مقاله پروتئین وی چیست به تعریف پروتئین وی ایزوله پرداختیم و گفتیم طبق تعریف یک پروتئین وی ایزوله باید بیش از ۹۰ درصد محتوایش پروتئین باشد . با کمی تامل در ادعاهای شرکت سازنده ( و همچنان بدون مشاهده یافته های آزمایشگاهی ) متوجه می شویم که هر اسکوپ پروتئین وی ایزوله اپتیموم نوتریشن حاوی ۲۴ گرم پروتئین است . از آنجایی که در پروتئین وی مورد نظر یک اسکوپ معادل ۳۰ گرم در نظر گرفته می شود ، متوجه می شویم که محتوای پروتئیی این محصول حدود ۸۰ درصد می باشد و بنا بر این علی رغم ادعای شرکت سازنده مبنی بر ایزوله بودن ، پروتئین وی ایزوله اپتیموم نوتریشن یک پروتئین وی ایزوله نیست . نکته بعدی اینکه معمولا پروتئین های وی ایزوله باید کمتر از نیم درصد چربی و لاکتوز داشته باشند که در پروتئین وی گلد استاندارد اپتیموم نوتریشن این میزان بسیار بیشتر بوده و حدود ۲ درصد چربی است . در مورد لاکتوز ولی میزان آن اعلام نشده و تنها به افزوده شدن آنزیم لاکتاز اشاره شده است که کمی عجیب به نظر می رسد و البته آن را قابل هضم برای افراد مشکل دار در هضم لاکتوز می سازد . حال آنکه عملا پروتئین وی باید فاقد لاکتوز باشد . میزان کربوهیدرات نیز در حدود ۴ گرم یا به عبارتی ۱۳ درصد می باشد .

پروتئین وی ایزوله اپتیموم نوتریشن Optimum nutrition
پروتئین وی ایزوله اپتیموم نوتریشن Optimum nutrition
بررسی پروتئین وی ایزوله اپتیموم نوتریشن یا ON
بررسی پروتئین وی ایزوله اپتیموم نوتریشن یا ON
بررسی پروتئین وی ایزوله اپتیموم نوتریشن یا ON
بررسی پروتئین وی ایزوله اپتیموم نوتریشن یا ON

ارسال نمونه پروتئین وی ایزوله اپتیموم نوتریشن Optimum Nutrition  به آزمایشگاه و بررسی نتایج آزمایشگاهی

برای بررسی بیشتر ، در اواخر فروردین ۹۶ یعنی حدودا یک ماه پیش ، نمونه ای از پروتئین وی گلد استاندارد اپتیموم نوتریشن یکی از ورزشکاران را که از مراکز مجاز تهیه ( داروخانه ای در سعادت آباد تهران ) تهیه نموده بود به آزمایشگاه مرجع معتبر مواد غذایی ارسال نمودم ، این گزارش بسیار عجیب تر بود و بر خلاف ادعای شرکت سازنده و وارد کننده محتوای پروتئین موجود در نمونه را ۷۰ درصد و محتوای کربوهیدرات را ۲۸٫۱ اعلام نمود !!!! بدیهی است که نتیجه این آزمایش را می توان به این شکل تفسیر نمود که یا شرکت سازنده میزان پروتئین را به اشتباه ۲۴ گرم عنوان نموده و حال اینکه بر پایه آزمایش انجام گرفته میزان ۲۱ گرم مشاهده شده است و یا پس از تولید و طی فرآیند واردات از میزان پروتئین آن کاسته شده است و بر هیدرات کربن یا مواد قندی آن افزوده شده است که در هر دو صورت اعتبار و ارزش غذایی محصول یاد شده را زیر سوال خواهد برد . عکس های محصول و نمونه ذکر شده در زیر قابل مشاهده است . بدیهی است این میزان کربوهیدرات مناسب ورزشکارانی که معمولا دغدغه کاهش وزن را نیز دارند نبوده و سبب افزایش سایز شکم و پهلو ها در آن ها خواهد شد و در واقع کلاه بزرگی است که این شرکت یا عوامل واسطه ای آن بر سر ورزشکاران می گذارند .

whey-lab

Summary
Article Name
بررسی پروتئین وی ایزوله اپتیموم نوتریشن Optimum Nutrition
Description
بررسی پروتئین وی ایزوله اپتیموم نوتریشن Optimum Nutrition ، نتیجه ارسال نمونه پروتئین وی ON به آزمایشگاه و بررسی جواب نمونه پروتیین وی
دکتر حسین باقری ، پزشک ورزشی
Drhoba.ir
Drhoba.ir

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم (فارغ التحصیل از ایران)، osteopath (فارغ التحصیل از کانادا) و ورزشکار(بیشتر از نوع extreme)، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران بودم و اکنون در کانادا مشغول مطالعه و درمان در حوزه آسیب های ورزشی، اسکلتی-عضلانی ( Myofascial ) و بازتوانی هستم.

بررسی

پروتئین وی یا Whey Protein چیست ؟ پروتئین وی ایزوله Whey Isolate

پروتئین وی یا Whey Protein چیست ؟ پروتئین وی ایزوله Whey Isolate

> رژیم لاغری سریع لاغری شکم با مزوتراپی لاغری برنامه بدنسازی

۸ نظرات

  1. سلام دکتر
    یعنی امکان داره پروتیین بعد مدتی تبدیل به کربوهیدرات بشه؟
    یا اینا جنس کم کیفیت نمیارن؟

  2. سلام دکتر
    یعنی امکان داره پروتیین بعد مدتی تبدیل به کربوهیدرات بشه؟
    یا اینا جنس کم کیفیت میارن؟

  3. امیرحسین

    سلام دکتر خسته نباشید
    یعنی مکمله اپتیمم که تو ایران به فروش میرسه با مکملای خارج کشور فروش میره فرق دارن؟؟ این وارد کننده که خیلی رو کیفیت مکملاشون ادعا دارن!!
    من Qr code رو مکمل رو تو داروخونه امتحان کردم مشخصات خود مکمل و شرکت تولید کننده رو آورد که!
    عجیب اوضاعی

    • بله ، بر طبق آزمایشاتی که انجام شد مشخص شد محتوای پروتئینی کم تر و کربوهیدرات بیشتری داره و بر خلاف ادعای مطرح شده در لیبل های محصول هست .

  4. فواد خلیفی

    سلام و خسته نباشید دکترجان کدوم برند مکمل وی ایزولیت برنده بهتری هست و واقعی می باشد و واقعا حاوی پروتیین بالای است لطفا راهنمایی کنید ممنون

  5. سلام مکمل وی را میشه با برنامه تمرینی در منزل و برای کاهش وزن و عضله ای شدن استفاده کرد؟

  6. این اقای دکتر راست میگه بچه ها من whey on از دبی گرفتم‌بعد از ۲ ماه استفاده ماهیچه و کاهش چربی داشتم اما الان بک سلوکور وی از داروخونه گرفتم موقعی میخورم‌هم‌کلیم‌درد میگیره هم بعد از مصرف ۴ اسکوپ شکم و پهلو در اوردم دیگه مصرع نکردم الان از دوبی دوباره on گرفتم با bcaa و گلوتامین جنس فقط از دبی مکمل اصله اصله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 5 =