صفحه نخست / تغذیه / چگونه از سکته مغزی جلوگیری کنیم ؟ راه های پیشگیری از سکته مغزی
چگونه از سکته مغزی پیشگیری کنیم ؟
چگونه از سکته مغزی پیشگیری کنیم ؟

چگونه از سکته مغزی جلوگیری کنیم ؟ راه های پیشگیری از سکته مغزی

> رژیم لاغری سریع <

سکته مغزی چیست ؟ راه های پیشگیری از سکته مغزی

سکته مغزی زمانی رخ می دهد که خونرسانی به بخش هایی از مغز مختل گردد . به دنبال اختلال خونرسانی به مغز ، سلول های مغز شروع به مردن می کنند و در نتیجه خاطرات و توان صحبت کردن و عضلاتی که توسط آن بخش از مغز کنترل می شوند عملکرد خود را از دست خواهند داد . در این مقاله به بررسی راه های پیشگیری از سکته مغزی خواهیم پرداخت .

 

چگونه از سکته مغزی جلوگیری کنیم ؟

 

۱ – پیشگیری از سکته مغزی | فشار خون خود را کنترل کنید :

اگر فشار خون شما بالا باشد و آن را کنترل نکنید ، احتمال اتفاق افتادن سکته مغزی برای شما بسیار بیشتر خواهد شد . در حالت طبیعی فشار خون باید زیر ۱۲۰ روی ۸۰ باشد ، اگر فشار خون شما بیشتر از این مقدار است ، با پزشک خود صحبت کنید و پزشک شما با توصیه های غذایی و ورزشی در ابتدا و سپس با درمان دارویی به شما در کاهش ریسک سکته مغزی و پیشگیری از سکته مغزی کمک خواهد نمود .

 

۲ – پیشگیری از سکته مغزی |عرق بریزید :

ورزش به شما کمک خواهد کرد که وزن ایده آل خود را داشته باشید و فشار خونتان در حدی که می خواهید باقی بماند . اما میزان و شدت این تمرینات نیز اهمیت دارد که می بایست با پزشک خود مشورت کنید . نسخه کلی ۵ جلسه در هفته و هر جلسه ۳۰ دقیقه است که البته بهتر است تحت نظر پزشک ورزشی شدت مناسب تمرینات ورزشی خود را به درستی تنظیم نمایید .

 

۳ – پیشگیری از سکته مغزی | استرس خود را کنترل نمایید :

استرس می تواند احتمال سکته مغزی را در شما افزایش دهد ، شاید به این علت که می تواند در بخش هایی از مغز شما التهاب ایجاد نماید . اگر شغل پر استرسی دارید سعی کنید با پیروی از یک سری دستورات ساده ، استرس خود را کاهش دهید . نفس عمیق بکشید ، از میز خود بلند شده و راه بروید ، و تنها بر روی انجام یک کار تمرکز کنید . محل کار خود را با گل و گیاه و رنگ های ملایم بیارایید و نیز روزانه به میزان کافی خارج از محیط کار وقت بگذرانید .

 

۴ – پیشگیری از سکته مغزی | وزن خود را کاهش دهید :

چاقی و مشکلات سلامتی از جمله ریسک فاکتورهای سکته مغزی محسوب می گردد . فشار خون بالا و دیابت از جمله عوارض افزایش وزن می باشند . وزن خود را کاهش دهید تا از سکته مغزی جلوگیری نمایید .

 

۵ – پیشگیری از سکته مغزی | کم بنوشید

نوشیدن بیش از اندازه می تواند خطر سکته مغزی را در شما افزایش دهد ، اگر عادت به نوشیدن دارید تنها یک بار بنوشید .

 

۶ – پیشگیری از سکته مغزی | سطح کلسترول خود را چک کنید :

سطح بالای LDL یا همان چربی بد خون و سطح پایین HDL یا چربی خوب خون با افزایش احتمال تشکیل پلاک و احتمال انسداد عروق خونی سبب افزایش احتمال سکته مغزی می گردد . کاهش مصرف چربی های اشباع و ترانس در کنار ورزش، می تواند به شما در افزایش HDL یا چربی خوب خونتان کمک نماید . در غیر این صورت پزشک شما ، برایتان داروهای پایین آورنده کلسترول تجویز خواهد نمود .

 

۷ – پیشگیری از سکته مغزی | به ضربان قلب خود توجه نمایید :

فیبریلاسیون دهلیزی (Atrial Fibrillation ) نوعی ضربان نامنظم قلبی است ، که شما را تا ۵ برابر بیشتر مستعد ابتلا به سکته مغزی می نماید ، اگر متوجه ضربان نامنظم قلبی شدید به پزشک مراجعه نمایید تا با تجویز داروی مناسب ضربان قلب شما را کاهش دهد و ریسک سکته مغزی را در شما بکاهد .

 

۸ – پیشگیری از سکته مغزی | دیابت خود را درمان کنید :

این بیماری بر روی مکانیسم هایی که بدنتان از گلوکوز استفاده می نماید تغییراتی می دهد ، گلوکوز سوخت اصلی برای تولید انرژی در مغز ، ارگان ها ، عضلات و بافت هاست . بنابر این مونیتور کردن قند خونتان اهمیت بالایی دارد .

 

۹ – پیشگیری از سکته مغزی | فیبر فراوان استفاده کنید :

یک عدد جادویی وجود دارد ، هر ۷ گرم فیبر که در روز استفاده می کنید ۷ درصد خطر سکته مغزی را کاهش می دهید . روزانه باید حدود ۲۵ گرم فیبر مصرف نمایید که تقریبا معادل ۶ تا ۸ واحد غلات کامل و یا ۸ تا ۱۰ واحد سبزیجات است .

 

۱۰ – پیشگیری از سکته مغزی | کمی شکلات تلخ بخورید :

فلاونوئید ها که ترکیبات گیاهی موجود در کاکائو هستند فواید بسیاری برای سلامتی شما دارند ، التهاب را کاهش می دهند ، فشار روی قلبتان را کم می کنند ، تنها مواظب باشید که زیاده روی نکنید .

 

۱۱ – پیشگیری از سکته مغزی | سیگار نکشید :

کشیدن سیگار احتمال انسداد عروق شما را افزایش می دهد ، عروق شما را ضخیم تر و باریک تر می کند و سبب تشکیل پلاک و انسداد عروق می شود و در نتیجه شانس سکته مغزی را در شما افزایش می دهد .

 

۱۲ – پیشگیری از سکته مغزی | درست غذا بخورید :

یک رژیم غذایی مناسب باید شما سبزیجات ، ماهی ، فیله گوشت ، و غلات کامل باشد . این رژیم غذایی می تواند کلسترول شما را کاهش دهد ، وزن شما را بکاهد و از تشکیل پلاک در رگ هایتان جلوگیری نماید .

چگونه از سکته مغزی جلوگیری کنیم ؟ پیشگیری از سکته مغزی
چگونه از سکته مغزی جلوگیری کنیم ؟ پیشگیری از سکته مغزی

 

Summary
چگونه از سکته مغزی جلوگیری کنیم ؟ راه های پیشگیری از سکته مغزی
Article Name
چگونه از سکته مغزی جلوگیری کنیم ؟ راه های پیشگیری از سکته مغزی
Description
چگونه از سکته مغزی پیشگیری کنیم ؟ سکته مغزی چیست ؟ چگونه از سکته مغزی جلوگیری کنیم ؟ جلوگیری از سکته مغزی ، پیش گیری از سکته مغزی ، کاهش خطر سکته مغزی،پیشگیری از سکته مغزی
دکتر حسین باقری ، پزشک ورزشی
Drhoba.ir
Drhoba.ir

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم (فارغ التحصیل از ایران)، osteopath (فارغ التحصیل از کانادا) و ورزشکار(بیشتر از نوع extreme)، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران بودم و اکنون در کانادا مشغول مطالعه و درمان در حوزه آسیب های ورزشی، اسکلتی-عضلانی ( Myofascial ) و بازتوانی هستم.

بررسی

نیاز بدن به مس

نیاز بدن به مس

> رژیم لاغری سریع برنامه بدنسازی لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

نظر(دیدگاه)

  1. خیلی ممنون از راهنمایی شما در امر ورزش خیلی مفید بود . من یک خانم ۶۰ ساله ورزشکار هستم عاشق ورزشم ولی متاسفانه دچار پوکی استخوان هستم ایا اقای دکتر باقری مطب دارند که خدمتشان برسم و از ایشان راهنمایی بخوام ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 2 =