صفحه نخست / تغذیه / نیاز بدن به پتاسیم
نیاز بدن به پتاسیم
نیاز بدن به پتاسیم

نیاز بدن به پتاسیم

> رژیم لاغری سریع <

نیاز بدن به پتاسیم

 

پتاسیم یک از اصلی ترین مواد معدنی یا مینرال است که در سلول ها یافت می شود ( درون سلول ها ) و در واقع یک الکترولیت درون سلولی است . غلظت پتاسیم درون سلول ها تقریبا سی برابر غلظت پتاسیوم در خارج سلول ها است . پتاسیم در تعادل و بالانس آب ، نقل و انتقالات سیگنال های عصبی و انقباضات عضلانی نقش دارد .

 

پتاسیم
پتاسیم

 

کمبود پتاسیم در بدن

 

کمبود پتاسیم نادر است و معمولا به دلیل اسهال طول کشیده ، استفراغ طولانی مدت و یا استفاده از مسهل ها رخ می دهد . معمولا کسانی که دارو های ضد فشار خون می خورند سدیم زیادی را از دست می دهند و معمولا به همراه سدیم پتاسیم نیز از بدنشان دفع می شود . این افراد باید پتاسیم از دست رفته شان را با مصرف مکمل های پتاسیم و یا غذاهای حاوی پتاسیم جایگزین نمایند . افراد مبتلا به بیماری کلیوی مزمن و دیابت معمولا احتمال زیادی دارند که به علت هایپرکالمی یا افزایش پتاسیم خون دچار مرگ شوند که اغلب به دلیل استفاده از جایگزین های نمک یا مکمل های پتاسیم است . مکمل های پتاسیم معمولا به دلیل بالا بردن ریسک ایست قلبی توصیه نمی شوند .

 

میزان نیاز روزانه بدن به پتاسیم

 

مصرف پتاسیم در روز بین ۱ گرم تا ۱۱ گرم در نوسان است و معمولا افرادی که حجم بالایی میوه و سبزیجات تازه مصرف می کنند بیشترین پتاسیم به بدنشان می رسد . میزان نیاز روزانه بدن یا DRI پتاسیم تقریبا ۴٫۷ گرم در خانم ها و آقایان است . اگرچه حد اکثر دوز مجازی برای مصرف روزانه پتاسیم در نظر گرفته نشده است ولی به نظر می رسد مصرف بیش از ۱۸ میلی گرم سبب مسمومیت با پتاسیم و در صورت عدم درمان سبب اسیت قلبی شود .

 

شواهدی مبتنی بر اینکه مصرف ۳٫۵ گرم پتاسیم در روز برای کنترل فشار خون بالا یا هایپرتنشن مفید باشد وجود دارد . زیرا مصرف پتاسیم بالا بر روی سدیم تاثیر می گذارد و به کنترل فشار خون بالا کمک می کند . همچنین ریسک تراکم پایین استخوان ها را کم می کند و از تشکیل سنگ های کلیه جلوگیری می کند .

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم (فارغ التحصیل از ایران)، osteopath (فارغ التحصیل از کانادا) و ورزشکار(بیشتر از نوع extreme)، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران بودم و اکنون در کانادا مشغول مطالعه و درمان در حوزه آسیب های ورزشی، اسکلتی-عضلانی ( Myofascial ) و بازتوانی هستم.

بررسی

نیاز بدن به منگنز

نیاز بدن به منگنز

> رژیم لاغری سریع برنامه بدنسازی لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

39 + = 46