صفحه نخست / تغذیه / نیاز بدن به کروم
نیاز بدن به کروم
نیاز بدن به کروم

نیاز بدن به کروم

> رژیم لاغری سریع <

نیاز بدن به کروم

 

کروم یا کرومیوم Chromium به فاکتور کنترل کننده گلوگوز GTF یا Glucose Tolerance Factor نیز مشهور است زیرا به سلول ها کمک می کند که از گلوکوز استفاده کنند .

 

کمبود کروم

کمبود کروم منجر به کنترل ناقص قند خون می شود ( هایپر گلیسمی یا افزایش قند خون و نیز هایپو گلیسمی یا کاهش قند خون ) ، افزایش تولید انسولین ، خستگی فزاینده و اشتهای شدید به خوردن شیرینی ها می شود . همچنین کاهش کروم و کمبود کروم در بدن منجر به تحریک پذیری ( که معمولا در افراد با سطح پایین گلوکوز خون شایع است ) ، افزایش وزن ، دیابت بالغین و افزایش ریسک بیماری های قلبی عروقی همراه است .

 

رابطه عملکرد ورزشی و کروم

 

برخی مطالعات گزارش کرده اند که تمرینات مداوم و شدید که معمولا در ورزشکاران حرفه ای دیده می شود سبب کمبود کروم در بدن ورزشکار می شود . همچنین گزارش شده است مصرف مداوم قند های ساده و شیرینی سبب کاهش کروم در بدن می شود و فرد را در معرض کمبود کروم قرار می دهد .

 

منابع غذایی کروم

 

منابع غذایی کروم عمدتا شامل  غلات کامل و گوشت قرمز است .

 

مکمل کروم

 

مکمل های غذایی که معمولا حاوی پیکولینات کرومیوم هستند معمولا جهت کاهش وزن و لاغری مصرف می شوند و به عنوان ابزاری برای کاهش چربی استفاده می گردند اگر چه مطالعات روی این مکمل ها نتایج متفاوتی را گزارش نموده اند . مطالعات اولیه حاکی از این بودند که مصرف مکمل کروم در ورزشکاران به ویژه بدنسازان و فوتبالیست ها سبب کاهش چربی بدن و افزایش حجم عضلانی می شوند  اگرچه مطالعات بعدی که کمی کنترل شده تر بودند چنین نتایجی را تکرار نکردند . سایر مکمل های کروم حاوی پلی نیکوتینات کروم ،  کلرید کروم و مخمر های کروم با غلظت بالا هستند .

 

 

میزان نیاز روزانه به کروم

 

میزان نیاز روزانه به کروم یا DRI کروم ۲۵ میکروگرم در روز در خانم ها و ۳۵ میکروگرم در روز در آقایان است و هیچ حداکثر دوز مجاز ی برای کروم وجود ندارد اگرچه مقادیر بسیار زیاد کروم در طول روز ممکن است سبب نارسایی مزمن کلیوی گردد .

 

کروم
کروم

 

مسمومیت با کروم

از آنجاییکه کروم به خوبی جذب نمی شود شواهد چندانی برای اینکه نتیجه گیری کنیم مصرف مقدار زیاد کروم سبب مسمومیت می شود وجود ندارد . تنها یک تحقیق نشان داد که مصرف بیش از حد پیکولینات کروم سبب تغییرات در DNA و جهش م افزایش احتمال بروز سلول های سرطانی در افراد می شود . در مجموع توصیه می شود ورزشکاران غذاهای کم شکر و  حاوی گوشت قرمز و غلات کامل مصرف کنند تا سطح کروم ایده آلی داشته باشند .

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم (فارغ التحصیل از ایران)، osteopath (فارغ التحصیل از کانادا) و ورزشکار(بیشتر از نوع extreme)، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران بودم و اکنون در کانادا مشغول مطالعه و درمان در حوزه آسیب های ورزشی، اسکلتی-عضلانی ( Myofascial ) و بازتوانی هستم.

بررسی

نیاز بدن به مس

نیاز بدن به مس

> رژیم لاغری سریع برنامه بدنسازی لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

نظر(دیدگاه)

  1. رژیم لاغری

    چه مقاله خوبی بود
    کلی اطلاعات بدست اوردم
    ممنون
    مستدام باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 78 = 79