صفحه نخست / تغذیه / نیاز بدن به سلنیوم
نیاز بدن به سلنیوم

نیاز بدن به سلنیوم

> رژیم لاغری سریع <

نیاز بدن به سلنیوم

 

سلنیوم یک ماده معدنی آنتی اکسیدان مهم در رژیم غذایی انسان است . از آنجاییکه ورزش و تمرینات ورشی به ویژه ورزش های استقامتی ، مقدار زیادی مواد جانبی مضر نظیر پر اکسید ها و رادیکال های آزاد را در فیبر های عضلانی تولید می کنند . بنا بر این نقش مهمی برای فعالیت آنتی اکسیدانی ضد رادیکال آزاد و ضد استرس سلنیوم می توان متصور بود .

 

کمبود سلنیوم

کمبود سلنیوم  می تواند منجر به ضعف عضلانی و افزایش زمانی ریکاوری یا بازتوانی بعد از تمرینات طاقت فرسا گردد . اگر چه هنوز شواهد زیادی برای این که سلنیوم بتواند عملکرد ورزشی فرد را ارتقا ببخشد نیست .

 

میزان نیاز روزانه به سلنیوم

میزان نیاز روزانه ورزشکار ( چه مرد و چه زن ) به سلنیوم یا DRI فرد ، برابر با ۵۵ میکروگرم در روز است . مکمل های تغذیه ای نظیر سلنیت سدیم و .. منابع غنی سلنیوم اند ولی مصرف بیش از حد سلنیوم می تواند مسمومیت زا باشد . بنابر این اگر مکمل تغذیه ای سلنیوم مصرف می کنید حواستان به میزان مصرفتان باشد .

 

سلنیوم
سلنیوم

 

مسمومیت با سلنیوم

 

حداکثر دوز مجاز روزانه سلنیوم در بالغین ۴۰۰ میکروگرم در روز است و اگر بیش از این حد مصرف شود شکنندگی مو ها و ناخن های یکی از شواهد مسمومیت با سلنیوم است .

 

 

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم (فارغ التحصیل از ایران)، osteopath (فارغ التحصیل از کانادا) و ورزشکار(بیشتر از نوع extreme)، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران بودم و اکنون در کانادا مشغول مطالعه و درمان در حوزه آسیب های ورزشی، اسکلتی-عضلانی ( Myofascial ) و بازتوانی هستم.

بررسی

نیاز بدن به منگنز

نیاز بدن به منگنز

> رژیم لاغری سریع برنامه بدنسازی لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

۳ نظرات

  1. آقای دکتر سلنیوم روی لاغری هم تاثیری داره؟

  2. سلام

    وقت بخیر

    مطالبتون عالی و مهم. متشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 1 =