صفحه نخست / تغذیه / نیاز بدن به منگنز
نیاز بدن به منگنز
نیاز بدن به منگنز

نیاز بدن به منگنز

> رژیم لاغری سریع <

نیاز بدن به منگنز

منگنز یک ماده معدنی یا مینرال است که نقش اساسی در ایجاد و تولید استخوان ، سیستم ایمنی و فعالیت آنتی اکسیدان و متابولیسم کربوهیدرات ها دارد . منگنز برای جذب باید با آهن ، کلسیم و روی رقابت کند ، بنابر این مصرف بیش از حد هر کدام از این مواد معدنی می تواند سبب کاهش جذب منگنز شود و علائم کمبود منگنز را آشکار تر نماید . همانند آهن ، جذب منگنز با مصرف ویتامین C و گوشت قرمز افزایش می یابد

 

کمبود منگنز

 

اگر چه کمبود منگنز معمولا نادر است ولی عموما کمبود منگنز مرتبط با اختلالات استخوان ها ،( کم مینرالیزه شدن استخوان ها و افزایش ریسک شکستگی استخوان ها )و کاهش سرعت ترمیم زخم است . به نظر می رسد بیشترین ریسک کمبود منگنز در افرادی که رژیم دارند و افرادی که سوء جذب دارند دیده می شود .

 

 

منابع منگنز در مواد غذایی

 

قهوه ، چای ، شکلات ، غلات کامل ، مغز ها ، سویا ،جگر و میوه منابع غنی از منگنز هستند . همانند بسیاری از مواد معدنی دیگر ، مصرف سبزیجات حاوی اگزالات یا همان اگزالیک اسید که در سبزیجات علفی سبزرنگ یافت می شود می تواند جذب منگنز را کاهش دهد .

 

منگنز
منگنز

 

میزان نیاز روزانه به منگنز

 

میزان نیاز روزانه به منگنز یا DRI منگنز ۲٫۳ میلی گرم در روز در مردان و ۱٫۸ میلی گرم در روز برای خانم هاست . حداکثر مجاز مصرف روزانه منگنز در خانم ها و آقایان ۱۱ میلی گرم در روز است و علائم عصبی در افرادی که بیشتر از این مقدار مصرف می کنند ممکن است دیده شود .  همان طور که در مس گفتیم در مورد منگنز نیز مصرف زیاد کلسیم ، آهن ،فسفر ، روی و اگزالیک اسید منجر به اختلال در جذب مس می شود و جذب مس را از مواد غذایی مصرفی کاهش می دهد .

 

 

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم (فارغ التحصیل از ایران)، osteopath (فارغ التحصیل از کانادا) و ورزشکار(بیشتر از نوع extreme)، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران بودم و اکنون در کانادا مشغول مطالعه و درمان در حوزه آسیب های ورزشی، اسکلتی-عضلانی ( Myofascial ) و بازتوانی هستم.

بررسی

نیاز بدن به مس

نیاز بدن به مس

> رژیم لاغری سریع برنامه بدنسازی لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

31 + = 33