صفحه نخست / تغذیه / منیزیوم یا Magnesium
منیزیوم یا Magnesium
منیزیوم یا Magnesium

منیزیوم یا Magnesium

> رژیم لاغری سریع <

منیزیوم یا Magnesium

 

منیزیوم یک ماده معدنی است که در بیشتر غذاها یافت می شود . منیزیم یک ماده حیاتی در متابولیسم بدن انسان بوده و مسئول حفظ پتانسیل الکتریکی در سلول های عصبی و عضلانی  است .

 

نیاز روزانه به منیزیوم یا Magnesium

 

میزان نیاز روزانه یا DRI به منیزیوم در انسان در خانم ها مابین ۳۱۰ تا ۳۲۰ میلی گرم و در آقایان مابین ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلی گرم است . حداکثر مصرف مجاز روزانه منیزیوم نیز مشابه DRI ذکر شده است اگرچه این میزان فقط مربوط به مصرف مکمل های منیزیوم است و مواد غذایی حاوی منیزیوم را شامل نمی شود .

 

منیزیوم
منیزیوم

 

کمبود منیزیوم یا Magnesium

 

کمبود منیزیوم به دنبال سوء تغذیه گسترده نظیر افراد الکلی سبب ایجاد ترمور ( لرزش  ) و تشنج می گردد . منیزیوم در بیش از ۳۰۰ واکنشی که در آن مواد غذایی به مواد دیگری تبدیل می گردند دخیل است و نیز نقش حیاتی در فرآیندهایی که طی آن ها انرژی لازم برای فعالیت های عضلانی از کربوهیدرات ها ، چربی  ها و پروتئین ها تولید می شود دارد .

 

 

رابطه عملکرد ورزشی و منیزیوم یا Magnesium

 

تصور می شود ورزشکارانی که در آب و هوای گرم و مرطوب تمرین می کنند و عرق زیادی می کنند حجم زیادی منیزیوم از دست بدهند . اگر این اتفاق بیافتد ، کمبود منیزیوم در این ورزشکاران سبب نرسیدن ورزشکار به حداکثر توان عملکردی ورزشی خود می شود . در یک مطالعه که بر روی ورزشکاران صورت گرفت ، به ورزشکاران ، مکمل منیزیوم داده شد و بهبود عملکرد ورزشی در این ورزشکاران مشاهده گردید . در مطالعه دیگری ۳۶۵ میلی گرم در روز  به ورزشکاران با تجربه ماراتون منیزیوم داده شد . مصرف این میزان منیزیوم در این ورزشکاران ، نه در عملکرد ورزشی ، نه در مقاومت در تجزیه و شکستن عضلات و نه در ریکاوری و بازتوانی ورزشکار تاثیری نگذاشت . نتیجه کلی این است که معمولا ورزشکاران منیزیوم کافی مصرف می کنند و زمانی که منیزیوم کافی مصرف کنند مصرف مکمل منیزیوم تاثیری در بهبود عملکردشان نخواهد گذاشت .

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم (فارغ التحصیل از ایران)، osteopath (فارغ التحصیل از کانادا) و ورزشکار(بیشتر از نوع extreme)، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران بودم و اکنون در کانادا مشغول مطالعه و درمان در حوزه آسیب های ورزشی، اسکلتی-عضلانی ( Myofascial ) و بازتوانی هستم.

بررسی

نیاز بدن به منگنز

نیاز بدن به منگنز

> رژیم لاغری سریع برنامه بدنسازی لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 50 = 58