پروتیین
پروتیین

پروتئین

> رژیم لاغری سریع <

پروتئین

بسیاری از ورزشکاران ، پروتئین را رمز رسیدن به موفقیت ورزشی می دانند و به ندرت ورزشکار قدرتی خواهید یافت که شکلی از مکمل پروتیینی را مصرف نکند و آن هایی که مکمل پروتئینی مصرف می کنند همگی معتقد اند که موفقیتشان وابسته به مصرف پروتئین اضافی است . در واقع بسیاری از ورزشکاران ، بیش از اندازه پروتیین مصرف می کنند و مصرف زیاد پروتیین سبب غفلت از ریز ماده های مغذی دیگر می شود . در واقع خوردن مقادیر زیاد از یک ماده غذایی سبب خوردن مقادیر ناکافی از برخی مواد غذایی دیگر خواهد شد .

مصرف پروتئین و مکمل های پروتئینی

ورزشکاران قدرتی یا Power Athletes که به مقادیر بیشتر پروتئین نیاز دارند ( به عنوان درصد بیشتری از کالری مصرفی روزانه ) اغلب پروتئین کمی مصرف می کنند و در واقع پروتیین کمی به بدنشان می رسد و ورزشکاران استقامتی یا Endurance Athletes که معمولا لاغر و نسبتا کم عضله هستند میزان پروتیین بالایی ( به ازای هر کیلوگرم از وزن بدنشان ) احتیاج دارند زیرا در طول فعالیت ورزشی استقامتی شان بدنشان بخشی از کالری مورد نیازشان را از پروتیین ها تامین می کند . به طور کلی ورزشکاران قدرتی معمولا بیش از نیاز روزانه شان پروتیین مصرف می کنند و بدتر اینکه علاوه بر آن از مکمل های پروتیینی و آمینو اسید نیز به اشکال مختلف بهره می برند . هر ۲۸ گرم گوشت  تقریبا ۸۰۰۰ میلیگرم آمینو اسید دارد حال آنکه یک آمینو اسید معمولی عموما بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیگرم آمینو اسید به بدن می رساند . در واقع تنها بخش کمی از استراتژی هایی که ورزشکاران در مصرف مکمل ها رعایت می کنند درست و منطقی است .

عملکرد پروتئین

پروتئین مصرف شده توسط بدن طی فرآیند متابولیسم پروتئین به اسید های آمینه تجزیه می شود و این اسید های آمینه به سایر اسید های آمینه که بدن تولید می کند ملحق شده و دریاچه ای از اسیدهای آمینه را تشکیل می دهند . بافت های مختلف بدن ،هر کدام بخشی از این اسیدهای آمینه را برای ساخت پروتیین های مورد نیازشان برداشت می کنند  (برای ساخت عضله ، مو ، ناخن ، هورمون ، آنزیم ها و .. ) این دریاچه اسیدهای آمینه همچنین آماده است تا به عنوان منبع انرژی بدن نیز مورد استفاده قرار گیرد مخصوصا زمانی که سایر منابع انرژی بدن نظیر کربوهیدرات ها و چربی ها نمی توانند نیاز بدن را در حین فعالیت به خوبی تامین کنند .

 

عملکرد های اصلی پروتئین

 

– پروتئین یک منبع کربن برای فعالیت هایی که به انرژی محتاج اند فراهم میکند ، آمینو اسیدهای خاصی می تواند متابولیزه شوند و ATP تولید کنند و برخی اسید های آمینه دیگر می توانند به شکل چربی ذخیره شده و بعد ها انرژی و ATP  تولید کنند .

– پروتیین ها نقش موثری در کنترل کردن حجم مایعات  و اسمولاریته خون و بافت های بدن دارند . این نقش تاثیر بسیار مهمی بر کنترل وضعیت مایعات بدن دارد .

> برنامه بدنسازی <

– با توجه به آمفوتر بودن ، پروتیین ها نقش ویژه ای در کنترل PH  بدن و برقراری تعادل  اسیدی بازی  دارند .

– آنتی بادی ها که نقش مهمی در سلامتی دارند پروتیینی اند

– پروتیین ها آنزیم ها را تشکیل می دهند که در  هضم و سایر فعالیت های سلولی نقش دارند .

– پروتیین ها اجزای اصلی تشکیل دهنده بافت ها نظیر عضلات ، استخوان ها و … هستند .

– پروتیین ها ناقلین هوشمند مواد در خون و بافت ها هستند .

– پروتیین ها ، هورمون ها و نروترانسمیتر ها را ایجاد می کنند که کنترل کننده فعالیت بدن اند .

 

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم و ورزشکار ، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران

بررسی

نیاز بدن به کروم

نیاز بدن به کروم

> رژیم لاغری سریع برنامه بدنسازی لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 7 = 16