پروتیین
پروتیین

پروتئین

> رژیم لاغری سریع <

پروتئین

بسیاری از ورزشکاران ، پروتئین را رمز رسیدن به موفقیت ورزشی می دانند و به ندرت ورزشکار قدرتی خواهید یافت که شکلی از مکمل پروتیینی را مصرف نکند و آن هایی که مکمل پروتئینی مصرف می کنند همگی معتقد اند که موفقیتشان وابسته به مصرف پروتئین اضافی است . در واقع بسیاری از ورزشکاران ، بیش از اندازه پروتیین مصرف می کنند و مصرف زیاد پروتیین سبب غفلت از ریز ماده های مغذی دیگر می شود . در واقع خوردن مقادیر زیاد از یک ماده غذایی سبب خوردن مقادیر ناکافی از برخی مواد غذایی دیگر خواهد شد .

مصرف پروتئین و مکمل های پروتئینی

ورزشکاران قدرتی یا Power Athletes که به مقادیر بیشتر پروتئین نیاز دارند ( به عنوان درصد بیشتری از کالری مصرفی روزانه ) اغلب پروتئین کمی مصرف می کنند و در واقع پروتیین کمی به بدنشان می رسد و ورزشکاران استقامتی یا Endurance Athletes که معمولا لاغر و نسبتا کم عضله هستند میزان پروتیین بالایی ( به ازای هر کیلوگرم از وزن بدنشان ) احتیاج دارند زیرا در طول فعالیت ورزشی استقامتی شان بدنشان بخشی از کالری مورد نیازشان را از پروتیین ها تامین می کند . به طور کلی ورزشکاران قدرتی معمولا بیش از نیاز روزانه شان پروتیین مصرف می کنند و بدتر اینکه علاوه بر آن از مکمل های پروتیینی و آمینو اسید نیز به اشکال مختلف بهره می برند . هر ۲۸ گرم گوشت  تقریبا ۸۰۰۰ میلیگرم آمینو اسید دارد حال آنکه یک آمینو اسید معمولی عموما بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیگرم آمینو اسید به بدن می رساند . در واقع تنها بخش کمی از استراتژی هایی که ورزشکاران در مصرف مکمل ها رعایت می کنند درست و منطقی است .

عملکرد پروتئین

پروتئین مصرف شده توسط بدن طی فرآیند متابولیسم پروتئین به اسید های آمینه تجزیه می شود و این اسید های آمینه به سایر اسید های آمینه که بدن تولید می کند ملحق شده و دریاچه ای از اسیدهای آمینه را تشکیل می دهند . بافت های مختلف بدن ،هر کدام بخشی از این اسیدهای آمینه را برای ساخت پروتیین های مورد نیازشان برداشت می کنند  (برای ساخت عضله ، مو ، ناخن ، هورمون ، آنزیم ها و .. ) این دریاچه اسیدهای آمینه همچنین آماده است تا به عنوان منبع انرژی بدن نیز مورد استفاده قرار گیرد مخصوصا زمانی که سایر منابع انرژی بدن نظیر کربوهیدرات ها و چربی ها نمی توانند نیاز بدن را در حین فعالیت به خوبی تامین کنند .

 

عملکرد های اصلی پروتئین

 

– پروتئین یک منبع کربن برای فعالیت هایی که به انرژی محتاج اند فراهم میکند ، آمینو اسیدهای خاصی می تواند متابولیزه شوند و ATP تولید کنند و برخی اسید های آمینه دیگر می توانند به شکل چربی ذخیره شده و بعد ها انرژی و ATP  تولید کنند .

– پروتیین ها نقش موثری در کنترل کردن حجم مایعات  و اسمولاریته خون و بافت های بدن دارند . این نقش تاثیر بسیار مهمی بر کنترل وضعیت مایعات بدن دارد .

> برنامه بدنسازی <

– با توجه به آمفوتر بودن ، پروتیین ها نقش ویژه ای در کنترل PH  بدن و برقراری تعادل  اسیدی بازی  دارند .

– آنتی بادی ها که نقش مهمی در سلامتی دارند پروتیینی اند

– پروتیین ها آنزیم ها را تشکیل می دهند که در  هضم و سایر فعالیت های سلولی نقش دارند .

– پروتیین ها اجزای اصلی تشکیل دهنده بافت ها نظیر عضلات ، استخوان ها و … هستند .

– پروتیین ها ناقلین هوشمند مواد در خون و بافت ها هستند .

– پروتیین ها ، هورمون ها و نروترانسمیتر ها را ایجاد می کنند که کنترل کننده فعالیت بدن اند .

 

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم و ورزشکار ، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران

بررسی

تمرینات ورزشی با کمک جریان های الکتریکی EMS یا Electric Muscle Stimulation

تمرینات ورزشی با کمک جریان های الکتریکی EMS یا Electric Muscle Stimulation

> رژیم لاغری سریع برنامه بدنسازی لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 88 = 90