صفحه نخست / لاغری شکم / مزوتراپی چیست ؟ انواع مزوتراپی
مزوتراپی چیست ؟ انواع مزوتراپی

مزوتراپی چیست ؟ انواع مزوتراپی

> رژیم لاغری سریع <

مزوتراپی چیست ؟

 

مزوتراپی یک روش غیر جراحی در زیبایی است که کاربرد های مختلفی دارد و از جمله این کاربرد ها می توان به درمان سلولیت ، فرم دهی بدن ، لاغری موضعی ، جوانسازی پوست و روشن شدن پوست و رفع غبغب اشاره نمود . مزوتراپی اولین بار در فراسنه در سال ۱۹۵۲ توسط دکتر میشل پیستور توسعه یافت و امروزه طرفداران بیشماری یافته است . این روش در بدو تولد بیشتر در درمان بیماری های عفونی ، مشکلات گردش خون و آسیب های ورزشی استفاده می شد و شامل تزریق های ظریف در نقاط خاص در لایه مزودرم که در برگیرنده چربی و بافت همبندی زیرین پوست می باشد بوده است . فرضیه بنیادین مزوتراپی این بوده است که زمانی که تزریق های مکرر با حجم کم در لایه مزودرم صورت پذیرد ، بافت چربی آب شده و به فرم دهی موضعی فرد کمک می کند . از سال ۱۹۵۲ تاکنون بیش از ۱۵ هزار دکتر در فرانسه و آمریکا به استفاده از این روش پرداخته اند .

 

نتایج درخشان مزوتراپی :

 

دکتر ماریون شپیرو ، یک پزشک قدیمی اورژانس که هم اکنون مسوول انجمن مزوتراپی در نیویورک سیتی است می گوید : در یک سال اول انجام مزوتراپی ، بیش از ۱۵۰ بیمار  را در هفته ویزیت و مزوتراپی نموده ام و اگرچه ممکن است مزوتراپی در ۵ درصد افراد جواب ندهد ، در بیش از ۹۵ درصد افراد پاسخ خوبی خواهد داد . بیماران من جهت درمان سلولیت موضعی ، کاهش وزن و فرم دهی موضعی و یا حتی کاهش وزن کلی به من مراجعه می کنند . شپیرو می گوید این ترکیبات بیشتر شامل انواع ویتامین ها با دوز های درمانی ، آمینوفیلین ، کافئین ، ال کارنیتین و .. هستند . اگرچه سازمان غذا و داروی آمریکا هنوز مروتراپی و دارو های مزوتراپی را تایید نکرده است ولی همه این داروها در کاربرد های موضعی اصلی خود تایید سازمان غذا و داروی آمریکا را دارند . اگرچه نتایج لاغری موضعی در مزوتراپی قابل مقایسه با لیپوساکشن و لیپوماتیک نیست ولی با توجه به خطرات بسیار کمتر این روش نسبت به لیپوساکشن و لیپوماتیک ، در بسیاری از موارد پزشکان و نیز بیماران این روش را در اولویت قرار می دهند . بنابر این بهترین روش لاغری موضعی لیپوساکشن است و در عوض ، ایمن ترین و کم عارضه ترین روش لاغری موضعی مزوتراپی لاغری است .

 

مزوتراپی چیست ؟
مزوتراپی چیست ؟

 

مزوتراپی در چه کسانی کاربرد دارد ؟

 

مزوتراپی به عنوان یک روش ایمن و غیر تهاجمی در تقریبا تمامی افراد بین ۱۸ تا ۷۰ سال که سطح سلامتی مناسبی دارند کاربرد دارد از افراد چاقی که دچار اضافه وزن علی الخصوص در ناحیه شکم ، پهلو ها و ران ها هستند گرفته تا افراد لاغری که تنها چاقی موضعی در ناحیه شکم و یا لاو هندل ها ( دستگیره های عشق یا همان پهلوها ) دارند . در مزوتراپی این چربی ها ، پس از آب شدن معمولا از بدن به صورت طبیعی خارج می گردد . بر خلاف اندرمولوژی ( یک روش غیر تهاجمی لاغری موضعی دیگر که نتایج آن دائمی نیست ) نتایج مزوتراپی دائمی است . برخی از بیماران تغییرات را بلافاصله پس از اولین جلسه مشاهده می کنند و در برخی دیگر تا پایان جلسات درمانی ( معمولا ۸ جلسه ) نتایج به تعویق خواهد افتاد . تعداد جلسات مورد نیاز بسته به فرد و میزان چاقی متفاوت است و معمولا در لاغری موضعی بین ۵ تا ۱۰ جلسه خواهد بود و در هر جلسه ۵۰ تا ۱۵۰ نقطه تزریق خواهند شد که معمولا بدون درد است . در آمریکا هزینه هر جلسه مزوتراپی ۴۰۰ دلار تا ۵۰۰ دلار است که تفاوت معنی داری با قیمت هر جلسه در ایران دارد . در ایران هر جلسه مزوتراپی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بسته به نوع دارو ، تعداد تزریق و .. هزینه خواهد داشت .

 

مزوتراپی در چه کسانی کاربرد ندارد ؟

 

افرادی که دارو های ضد انعقاد خون مصرف می کنند ، کسانی که مشکلات قلبی و عروقی دارند ، زنان باردار ، کسانی که لخته خون دارند و کسانی که آریتمی قلبی دارند و نیز افراد تحت درمان سرطان و دیابت و بیماری های مهم دیگر گزینه مناسبی برای مزوتراپی محسوب نمی شوند .

 

انواع مزوتراپی و یا کاربرد های مزوتراپی

 

علاوه بر درمان سلولیت و لاغری موضعی که در مقاله مزوتراپی لاغری به آن پرداختیم ، مزوتراپی در درمان ریزش مو ها ، درمان پف زیر چشم با مزوتراپی ، درمان کبودی و سیاهی زیر چشم با مزوتراپی ، درمان سلولیت با مزوتراپی ، روشن نمودن چهره ، جوانسازی پوست ، در مان آکنه اسکار ، درمان تیرگی و پف دور چشم ، درمان خطوط باریک چهره و نیز بیماری های مهمی نظیر سندرم تونل کارپ ، فیبرومیالژی و بلز پالسی کاربرد دارد . در چنین بیماری هایی در واقع به جای مصرف خوراکی دارو ها ، ۱۰ تا ۲۰ درصد همان دوز به صورت تزریق های ظریف در موضع انجام می گیرد و عموما نتایج بهتری به همراه خواهد داشت . در بسیاری از موارد مزوتراپی همراه با میکرونیدلینگ انجام می شود که تاثیر آن را دو چندان می کند . میکرونیدلینگ را نیز در مقاله میکرونیدلینگ چیست توضیح داده ایم .

 

مزوتراپی چیست ؟
مزوتراپی چیست ؟

 

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم (فارغ التحصیل از ایران)، osteopath (فارغ التحصیل از کانادا) و ورزشکار(بیشتر از نوع extreme)، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران بودم و اکنون در کانادا مشغول مطالعه و درمان در حوزه آسیب های ورزشی، اسکلتی-عضلانی ( Myofascial ) و بازتوانی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 33 = 43