صفحه نخست / پوست / میکرونیدلینگ چیست ؟ جوانسازی پوست با میکرو نیدلینگ
میکرونیدلینگ چیست ؟ جوانسازی پوست با میکرو نیدلینگ
میکرونیدلینگ چیست ؟ جوانسازی پوست با میکرو نیدلینگ

میکرونیدلینگ چیست ؟ جوانسازی پوست با میکرو نیدلینگ

> رژیم لاغری سریع <

میکرونیدلینگ چیست ؟

نیدلینگ یا سوزن زدن پوست که Skin needling یا Microneedling ، درمان القا کننده ساخت کلاژن یا Collagen induction Therapy و یا Percutaneous Collagen Induction نیز نامیده می شود یک روش کم تهاجمی جوانسازی پوست است که توسط یک دستگاه با سر سوزن های بسیار ریز که با سرعت بالا وارد پوست می شوند . با وارد شدن سر سوزن ها به پوست یک آسیب کنترل شده به پوست وارد می گردد . هر سوراخ بسیار ریز ایجاد شده در پوست سبب تحریک پوست شده و پوست با ساخت کلاژن و الاستین جدید حفرات را بازسازی نموده و پوست احیا می گردد . در واقع در طی پروسیجر بازسازی پوست پدیده های نئوواسکولاریزاسیون و نئوکلاژنزیس رخ می دهد و بافت و استحکام پوست بهبود می یابد . به عنوان مثال اسکار ها نظیر اسکار آکنه ، منافذ باز و استرچ مارک ها بهبود می یابند . عمق سوراخ های ایجاد شده در پوست به نوع دستگاه بستگی دارد ولی معمولا مابین ۰٫۵ تا ۳ میلی متر می باشند ( بسته به هدف درمانی ) .

میکرونیدلینگ چیست
میکرونیدلینگ چیست

کاربرد میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ بسته به عمق مورد استفاده و تبحر پزشک در موارد مختلفی نظیر درمان چروک ها و اسکار ها کاربرد دارد . با توجه به اینکه معمولا اپیدرم دست نخورده باقی می ماند ، از این روش در جاهایی که پیلینگ یا لیزر حتی قابل استفاده نیستند نیز می توان استفاده نمود . میکرونیدلینگ هم اینک در موارد پیری های پوست ناشی از قرارگیری در معرض نور خورشید نیز استفاده می گردد و نتایج بسیار خوبی حاصل شده است .

درمان اسکار آکنه با میکرونیدلینگ
درمان اسکار آکنه با میکرونیدلینگ

عوارض میکرونیدلینگ

اگرچه میکرونیدلینگ روش بسیار موثر و تقریبا بی عارضه ای است ولی موارد بسیاری از عفونت و عوارض دیگری نظیر آسیب به پوست این روش گزارش شده است که توسط افراد ناوارد انجام شده اند . یکی از شایع ترین عوارض آن ، اسکار یا عفونت به جای مانده از انجام این روش در آرایشگاه ها و مواردی است که فرد غیر پزشک این کار را انجام داده است . اگر میکرونیدلینگ در مطب پزشک و توسط پزشک متبحر انجام گردد عوارض میکرونیدلینگ بسیار نادر است .

روش انجام میکرونیدلینگ

پس از حضور در مطب پزشک و قرار گیری بر روی تخت یا صندلی ، پزشک ابتدا اقدام به بی حسی موضع و نیز ضدعفونی کردن موضع می کند و پس از دقایقی میکرونیدلینگ انجام می گیرد ، میکرونیدلینگ درد اندکی داشته و بیمار معمولا به خوبی تحمل می کند . تعداد جلسات بسته به شدت و نوع ضایعه متفاوت است ولی معمولا بین ۴ تا ۶ جلسه است . در روش های جدیدتر جهت افزایش تاثیر این تکنیک ، مزوتراپی نیز همراه با آن استفاده می گردد و نتایج فوق العاده ای حاصل می گردد که پیش از این در مقاله مزوتراپی چیست به بررسی مزوتراپی پرداخته ایم و در مقالات مزوتراپی لاغری ، درمان سلولیت با مزوتراپی ، و درمان کبودی و سیاهی زیر چشم با مزوتراپی کاربرد های آن را شرح داده ایم .

هزینه میکرونیدلینگ

هزینه میکرونیدلینگ بسته به روش مورد استفاده و دستگاه مورد استفاده متفاوت است ولی معمولا هزینه هر جلسه مابین ۱۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می باشد .

Summary
Article Name
میکرونیدلینگ چیست ؟ جوانسازی پوست با میکرو نیدلینگ
Description
میکرونیدلینگ چیست ؟ نیدلینگ یا سوزن زدن پوست که Skin needling یا Microneedling ، درمان القا کننده ساخت کلاژن یا Collagen induction Therapy و یا Percutaneous
دکتر حسین باقری ، پزشک ورزشی
Drhoba.ir
Drhoba.ir

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم (فارغ التحصیل از ایران)، osteopath (فارغ التحصیل از کانادا) و ورزشکار(بیشتر از نوع extreme)، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران بودم و اکنون در کانادا مشغول مطالعه و درمان در حوزه آسیب های ورزشی، اسکلتی-عضلانی ( Myofascial ) و بازتوانی هستم.

بررسی

کرایولیپولیز

کرایولیپولیز

> رژیم لاغری سریع لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 40 = 45