صفحه نخست / دکتر حسین باقری / رژیم لاغری سریع – روش اصولی کاهش وزن و لاغری سریع – دکتر باقری
رژیم لاغری سریع
رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری سریع – روش اصولی کاهش وزن و لاغری سریع – دکتر باقری

> رژیم لاغری سریع <

رژیم لاغری سریع

بسیاری از بیمارانی که در کلینیک ویزیت می شوند و یا به صورت غیر حضوری تحت مشاوره من قرار می گیرند از من درخواست رژیم لاغری سریع را دارند .

اگرچه بارها روش خودم را توضیح داده ام ولی در این مقاله به فاکتور هایی که من در رژیم غذایی سریع بر روی آن ها کار می کنم می پردازم تا بیشتر آشنا گردید و پیش از ویزیت و مراجعه حضوری پیش زمینه ذهنی خوبی داشته باشید .

«رژیم غذایی سریع» از چند بخش تشکیل شده است . بخش اول رژیم غذایی یا در واقع همان کنترل غذایی است و بخش دوم ورزش که خود به دو صورت ورزش هوازی و قدرتی انجام می گردد .

بخش دیگر استفاده از مکمل های غذایی و داروهای مورد تاییدی است که عوارضی ندارند و به روند کاهش وزن فرد طی رژیم لاغری سریع کمک می کنند و از کمبود ها و آسیب ها جلوگیری می کنند و بخش آخر استفاده از روش های لاغری موضعی است .

مجموعه ای از این روش ها به فرد کمک می کند در کوتاه ترین و بهترین حالت ممکن به وزن ایده آل خود برسد و ضمن لاغری سریع دچار مشکلاتی نظیر افتادگی پوست و شل شدگی عضلات نگردد .

 

برنامه غذایی مناسب برای کاهش وزن ( رژیم لاغری سریع )

 

اولین بخش رژیم لاغری سریع همان طور که پیش از این گفته شده کنترل غذایی با استفاده از برنامه های غذایی است .

این مرحله به شما کمک می کند به آرامی وزن کم کنید و نیز به آرامی ارزش غذایی غذاهای مختلف و مواد غذایی مفید و غیر مفید را فرا بگیرید .

این برنامه به صورت هفتگی بوده و نیازمند تجدید هفتگی است . در پایان هر هفته سایز های شما گرفته خواهد شد و میزان پیشرفت شما مشخص خواهد شد .

 

برنامه غذایی مناسب برای رژیم کاهش وزن و لاغری سریع
برنامه غذایی مناسب برای رژیم کاهش وزن و لاغری سریع
رژیم لاغری سریع

 

ورزش مناسب برای کاهش وزن و ” لاغری سریع “

 

دومین بخش رژیم لاغری سریع ، ورزش است . ورزش خود به دو صورت در “کاهش وزن سریع” کمک کننده است .

ورزش هوازی نظیر دویدن ، پیاده روی و دوچرخه سواری که به کاهش وزن بیشتر و افزایش متابولیسم شما کمک می کند

و ورزش غیر هوازی قدرتی نظیر بدنسازی که علاوه بر افزایش متابولیسم سبب جلوگیری از شل شدگی پوست و بهتر شدن فرم پوست در طی روند رژیم لاغری سریع می گردد .

لازم به ذکر است که مهم ترین قسمت در رژیم کاهش وزن صحیح ، برنامه ورزشی صحیح هوازی – بی هوازی است که به شما کمک می کند در حین کاهش وزن دچار افتادگی و بدفرمی نگردید .

بسیاری از بیمارانی که به من مراجعه می کنند به دنبال استفاده از رژیم های غذایی نادرست دچار انواع آسیب ها شده اند که اگر از ابتدا رژیم درستی را بر می گزیدند به این عوارض دچار نمی شدند .

 

برنامه ورزشی مناسب برای رژیم کاهش وزن و لاغری سریع
برنامه ورزشی مناسب برای رژیم کاهش وزن و لاغری سریع
برنامه ورزشی

 

مکمل ها و داروهای مناسب برای استفاده در ” رژیم لاغری “

 

مکمل ها و داروهای بسیار وجود دارند که به رژیم لاغری سریع شما کمک می کنند . برخی از این مکمل ها مواد غذایی لازم را که در حین رژیم ممکن است به بدنتان نرسد به بدن شما خواهد رساند و برخی دیگر مانع از چروک های پوستی شما خواهد گردید .

برخی دیگر به سوزاندن چربی ها و افزایش متابولیسم شما کمک خواهند کرد . دارو هایی که تجویز خواهند شد همگی ایمن بوده و آسیبی به شما نخواهند رساند .

 

 

رژیم لاغری سریع | لاغری موضعی

 

روش های لاغری موضعی و لاغری شکم که در کلینیک استفاده می شود بر ۳ نوع است .

بخش اول مزوتراپی است که قبلا در دو مقاله مزوتراپی چیست و مزوتراپی لاغری به صورت کامل توضیح داده شده است .

بخش دوم امبدینگ یا کت گوت است که قبلا به آن نیز پرداخته ایم و بخش آخر دو روش کرایولیپولیز و نیز لیپوماتیک است که تهاجمی تر بوده و معمولا در ابتدای درمان توصیه نمی شود و آن را نیز پیش از این توضیح داده ایم .

دقت کنید که این روش ها اگر در زمان درست انجام گیرند بهترین تاثیر را خواهند داشت و به تنهایی چندان موثر نخواهند بود .

 

چرا با اینکه رژیم میگیرم وزنم ثابت مانده و رژیم لاغری سریع برای کاهش وزن من موثر نیست ؟

 

بسیاری از افراد پس از گذشتن مدت زمانی از رژیم لاغری و پیشرفت در کاهش وزن ، احساس می کنند که وزنشان دچار توقف شده است ، معمولا این اتفاق زمانی می افتد که فرد همچنان به رژیم اولیه خود ادامه می دهد ، غافل از این است که رژیم اولیه تنها برای رسیدن وزن به همین مقداری که برروی آن متوقف شده است طراحی شده بود و بدن وی نیاز به رژیم جدید تری دارد . به عنوان مثال یک رژیم با ۱۵۰۰ کالری روزانه میتواند یک فرد را از ۷۰ کیلو به ۶۵ کیلوگرم برساند ولی نمی تواند او را از ۶۵ به ۶۰ هم برساند و نیاز به طراحی برنامه غذایی جدید تری خواهد بود تا بتواند وزن وی را از ۶۵ به ۶۰ برساند . دلایل دیگر این اتفاق می تواند کم تحرکی ، مشکلات هورمونی ، بیماری های داخلی و .. باشد که نیاز به اخذ شرح حال کامل تری از فرد توسط پزشک است.

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم (فارغ التحصیل از ایران)، osteopath (فارغ التحصیل از کانادا) و ورزشکار(بیشتر از نوع extreme)، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران بودم و اکنون در کانادا مشغول مطالعه و درمان در حوزه آسیب های ورزشی، اسکلتی-عضلانی ( Myofascial ) و بازتوانی هستم.

بررسی

لیپوماتیک-چیست

لیپوماتیک ، جایگزینی ایمن برای لیپوساکشن

> رژیم لاغری سریع برنامه بدنسازی لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

۱۳ نظرات

  1. شماره تماس دکتر باقری و اینکه مطب شون کجا هست

  2. رژیم لاغری

    دورود بر شما آقای دکتر
    مرسی از مقاله خوب و جامع شما
    همه ابعاد و جوانب را مطرح فرمودیدید
    مستدام باشید

  3. سلام بر شما
    من مایل به دریافت رژیم لاغری متناسب جهت کاهش وزن وافتادگی شکم بدنبال زایمان و بدون خستگی بدنی و با فعالیت مغزی و پرانرژی هستم

  4. من سنم ۱۹ وزنم۷۵ میخوام حدود ۱۰ کیلو کم کنم با رژیم میشه کمکم کنین

  5. محمدرضا

    سلام
    من ۲۰ سالمه
    میخواستم بدونم که مکمل های بدنسازی نظیر چربی سوز . ارژنین . آمینو اسید و….. مضراتی دارد و استفاده از این مکمل ها عوارضی ایجاد میکند؟
    ممنون

  6. سلام لینک تلگرام اگر دارید بفرستید لطفا در باره مزوتراپی

  7. رژیم لاغری

    آقای دکتر چرا دیگه مقالات این بخش رو آپدیت نمیکنید؟!

  8. با سلام و تشکر فراوان بابت مطالب بسیار مفید و جامعتون
    پاینده باشید

  9. باسلام
    من ۳۰سالم و ۶۵کیلوام قدم ۱۵۰دوسال هرچی رژیم میگیرم وزنم کم نمیشه هیچ بیشترم شده از ۶۰رفتم ۶۵واقعا نمیدونم باید چیکار کنم میشه راهنماییم کنین

  10. سحر خسروی

    سلام من ترکیه زندگی میکنم،میخوام لاغر کنم،به برنامه ورزشی و رژیم نیاز دارم

  11. سلام ، مطلب واقعا مفیدی بود مرسی که مطالب مفید میزارید برامون ،، من این مطلب با اجازتون برای ۲ تا از دوستام ادرس سایتتونو تلگرام کردم براشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 3 =