صفحه نخست / تغذیه / ویتامین کا یا Vitamin K
ویتامین کا یا Vitamin K
ویتامین کا یا Vitamin K

ویتامین کا یا Vitamin K

> رژیم لاغری سریع <

ویتامین کا یا Vitamin K

 

ویتامین K  برای تولید پروترومبین ضروری است و پروترومبین Prothrombin یک فاکتور ضروری در انعقاد خون است . به نظر می رسد در افرادی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند ، با توجه به اینکه آنتی بیوتیک ، باکتری های روده را نابود می کند نیاز به ویتامین K افزایش می یابد و این افراد در معرض خطر کمبود ویتامین کا قرار می گیرند . کمبود ویتامین K می تواند سبب افزایش هموراژی و خونریزی گردد .

 

منابع ویتامین کا یا Vitamin K

 

ویتامین کا یا K در سبزیجات علفی سبز رنگ و نیز به مقدار کمتر در حبوبات ، میوه ها و گوشت قرمز یافت می شود . باکتری های روده نیز می توانند ویتامین کا را تولید کنند بنابر این مقدار نیاز روزانه غذایی کاملا مشخص نخواهد بود .

 

 

میزان نیاز روزانه به ویتامین کا یا Vitamin K

 

میزان نیاز روزانه به ویتامین K یا در واقع DRI معادل ۹۰ میکروگرم در بالغین زن و ۱۲۰ میکروگرم در بالغین مرد می باشد و هیچ حداکثر مجازی برای این ویتامین در نظر گرفته نشده است .

 

ویتامین K
ویتامین K

 

مسمومیت با ویتامین کا یا Vitamin K

 

به نظر می رسد ویتامین K بر خلاف سایر ویتامین های محلول در چربی مسمومیت زا نباشد ولی مصرف مقادیر زیاد ویتامین K می تواند منجر به زردی شود .مکمل های ویتامین K همچنین ممکن است با داروهای انعقاد خون تداخل پیدا کنند . افرادی که وارفارین می خورند باید آگاه باشند که مصرف ویتامین K چه به صورت مکمل و چه به صورت مواد غذایی حاوی ویتامین کا می تواند کارآیی Warfarin را کاهش دهد .

 

تراکم استخوان ها و ویتامین کا یا Vitamin K

 

ویتامین K همچنین به تراک استخوان ها نیز ربط داده شده است . افرادی که ویتامین K کمی به بدنشان می رسد و سطح ویتامین کا بدنشان پایین است تراکم استخوان کمتری دارند . همچنین دیده شده است که خانم هایی که حداقل ۱۱۰ میکروگرم ویتامین K در روز مصرف می کنند نسبت به کسانی که کمتر مصرف می کنند در معرض خطر شکستگی استخوان پایین تری قرار دارند . مطالعات فرامینگهام همچنین ثابت کرده است که افرادی که ویتامین K بیشتری مصرف می کنند خطر شکستگی لگن در آن ها کمتر است .

 

عملکرد ورزشکار و ویتامین کا یا Vitamin K

 

تاکنون مطالعات چندانی بر روی عملکرد ورزشکار و مصرف ویتامین K انجام نشده است . همچنین از نظر تئوری نیز چندان ارتباطی بین مصرف بیشتر ویتامین Kو افزایش عملکرد ورزشی دیده نشده است . اگرچه مصرف میزان مناسب ویتامین کا برای ورزشکارانی که در ورزش های پر برخورد شرکت دارند لازم است ولی ثابت نشده است که افزایش این میزان بیش از میزان نیاز روزانه عملکردشان را تقویت می کند .

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم (فارغ التحصیل از ایران)، osteopath (فارغ التحصیل از کانادا) و ورزشکار(بیشتر از نوع extreme)، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران بودم و اکنون در کانادا مشغول مطالعه و درمان در حوزه آسیب های ورزشی، اسکلتی-عضلانی ( Myofascial ) و بازتوانی هستم.

بررسی

نیاز بدن به منگنز

نیاز بدن به منگنز

> رژیم لاغری سریع برنامه بدنسازی لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 63 = 65