پرواز با دستگاه
پرواز با دستگاه

پرواز با دستگاه

> رژیم لاغری سریع <

شیوه اجرا حرکت پرواز با دستگاه

۱ – دستگیره های عمودی را بگیرید ، آرنج ها کمی خمیده باشند .
۲ – دستگیره ها را با فشار به طرف هم حرکت دهید تا اینکه در جلوی سینه با هم تماس پیدا کنند .
۳ – دست ها را به طرف عقب به وضعیت شروع بازگردانید . آرنج ها بالا نگه داشته شوند .

 

IMG_6196

عضلات درگیر در حرکت پرواز با دستگاه

عضلات اصلی : سینه ای بزرگ .

عضلات کمکی : دلتوئید قدامی .

 

نکات آناتومیکی پرواز با دستگاه

 

نوع گرفتن در  حرکت پرواز با دستگاه :

تمرین پرواز با دستگاه ، زمانی که نوع گرفتن طبیعی ( کف دست ها رو به هم ) باشد ، بهترین عملکرد را داراست . همچنین گرفتن دست به حالت چرخشی داخلی      ( کف دست ها به جلو ) نیز گونه ای دیگر از تمرین است باید یادآور شد : آرنج ها در تمام طول حرکت محکم و اندکی خمیده اند .

> برنامه بدنسازی <

 

دامنه حرکتی پرواز با دستگاه :

وقتی که دستگیره ها با فشار به هم نزدیک شوند ، بهترین تأثیر را روی بخش مرکزی داخلی عضله سینه ای خواهند داشت . برای تأکید بیشتر روی بخش داخلی سینه، دامنه حرکتی محدودتری را اجرا کرده و روی حالت فشردن دستگیره ها به طرف هم تمرکز کنید .
تکرار های کوتاه و محدود را به گونه ای اجرا کنید که دست ها در زاویه کمتر از۴۵ درجه عمل کنند . اگر دستگیره های به هم چسبیده دستگاه را ساعت دوازده فرض کنید ، باید از این وضعیت به ساعت ده در سمت چپ و ساعت دو در سمت راست ، دست ها را به خارج حرکت دهید . در این حالت آرنج را صاف نگه داشته تا حداکثر فشار را به عضلات به دست آورید ، برای اینکه بخش های خارجی عضله سینه بیشتر تحت تأثیر قرار گیرند باید دست ها بازتر شوند . اجازه ندهید که دست ها بیش از حد به پشت بدن بروند و از سطح بدن عقب تر قرار گیرند و یا در مرحله آسیب زایی قرار گیرند .

 

IMG_6197

برای ایمنی بیشتر باید در مرحله نهایی کشش ، بازو ها در راستای سینه قرار گیرند .

 

مسیر حرکت پرواز با دستگاه :

وضعیت نشستن باید به گونه ای باشد که دست ها در سطح سینه باشند . برای به حداکثر رساندن عملکرد عضله سینه ای باید در طی حرکت آرنج ها بالا( در سطح شانه ) نگه داشته شوند .

 

وضعیت بدن در حرکت پرواز با دستگاه :

زمانی که پایین نشسته اید و دستگیره ها بالا ( حدود سر ) قرار دارند ، تمرکز تمرین روی بخش بالایی عضله سینه است . بر عکس هنگامی که بالا نشسته اید و دستگیره ها پایین قرار گرفته اند ، بخش پایینی عضله سینه بیشتر تقویت می شود .

 

مقاومت  در حرکت پرواز با دستگاه :

بر خلاف پرواز با دمبل که مقاومت در طول حرکت تغییر می کند ، تمرین پرواز با دستگاه در سرتاسر دامنه حرکت مقاومت یکسانی را ایجاد می کند . بنابراین تمرینی عالی برای تقویت بخش داخلی عضله سینه است .

 

اشکال گوناگون تمرین پرواز با دستگاه

پرواز با دستگاه پک_دک(پروانه)

تمرین پرواز با دستگاه پک_دک شبیه تمرین پرواز با دستگاه است با این تفاوت که در این تمرین به جای دستگیره از بالشتک استفاده می شود .

IMG_6198

تمرین پرواز با دستگاه با یک دست :

می توانید تمرین پرواز با دستگاه را تنها با یک دست انجام دهید .

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم و ورزشکار ، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران

بررسی

کرانچ عضلات مایل شکمی یا کرانچ پهلو

کرانچ عضلات مایل شکمی یا کرانچ پهلو

> رژیم لاغری سریع برنامه بدنسازی لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 29 = 34