اعلانها
صفحه نخست / بدنسازی | ورزش / هفت دلیل شما برای ورزش نکردن
هفت دلیل شما برای ورزش نکردن
هفت دلیل شما برای ورزش نکردن

هفت دلیل شما برای ورزش نکردن

> رژیم لاغری سریع <

 

 

 

آیا به ورزش کردن علاقه مند نیستید ؟  علت های بسیاری برای ورزش نکردن وجود دارد که ممکن

است از آن ها غافل شده باشید . برای پیروی کردن از یک برنامه ورزشی مداوم شما به یک دلیل

محکم احتیاج دارید تا در برابر صدایی که از درون شما به شما می گوید روی صندلی بنشینید و

شیرینی و تنقلات بخورید تاب بیاورید !

> برنامه بدنسازی <

دانستن اینکه ورزش کردن برای سلامتی تان خوب است به شما انگیزه لازم را نخواهد داد و شما به

دلایل محکم تری نیاز دارید تا به تحرک وادار شوید .

شاید ورزش نکردن شما ریشه در خاطره بدی از دوران کودکی ، یا آسیب دیدگی قبلی حین ورزش و یا

ترس شما از آسیب دیدگی داشته باشد و یا حتی از اینکه عرق کنید می ترسید .

در اینجا ما به چند دلیل می پردازیم که ممکن است بتوانند شما را متقاعد کنند که به ورزش کردن بپردازید .

۱ – واقع گرا باشید

 

افرادی که مبتدی هستند با شروع ورزش کردن برای خود اهداف بلندپروازانه ای را ترسیم می کنند . این

افراد تمایل دارند تا به حداکثر خواسته های خود برسند ولی زمانی که می فهمند راه بسیار زیادی تا اهداف

خود در پیش دارند دلسرد و مایوس می شوند .    www.DrHoba.ir

زمانی که تازه شروع به ورزش کردن می نمایید روزی یک ساعت ورزش ممکن است شما را در درازمدت

خسته نماید . سعی کنید با هفته ای سه روز و روزی حدود نیم ساعت ورزش را شروع کنید .

 

۲ – روند پیشرفت خود را اندازه گیری کنید

 

این اندازه گیری می تواند با استفاده از تکنولوژی باشد نظیر انواع اپلیکیشن های موبایل و یا به روش سنتی و

با یادداشت کردن باشد . مثلا این ماه نسبت به ماه پیش مسافت بیشتری دویده اید و زمان بیشتری دویده اید و

یا اینکه وزنه سنگین تری را استفاده کرده اید .

 

۳ – انتظار کمال نداشته باشید !

 

یکی از علل ناکامی افراد در ورزش کرد این است که تصور می کنند به زودی باید تبدیل به بهترین شوند .

این دیدگاه صفر و یا صدی سبب می شود که فرد پس از یک یا دو روز ورزش نکردن نا امید شود و نسبت

به ادامه ورزش تجدید نظر کند .

ورزش کردن نیاز به آماده ذهنی دارد . شما باید زمانی را نیز متصور باشید که ممکن است بیمار شوید و یا

چند روز را به دلیل مسافرت و یا کار از دست بدهید . در چنین مواقعی ، بسیاری از کسانی که آمادگی ذهنی

خوبی ندارند خواهند گفت که ” من برای ورزش ساخته نشده ام ” و یا ” کار به من اجازه ورزش نمی دهد ”

در حالبکه این یک روند طبیعی است و ممکن است در طول زمانی که ورزش می کنید روزهایی را نیز از

دست بدهید . البته شما با گرم کردن پیش از ورزش و حرکات کششی قبل و بعد از ورزش می توانید تا حدی

از بروز آسیب دیدگی ها خود را بر حذر دارید .

 

۴ – خود را با دیگران مقایسه نکنید

 

همه ما در هنگام ورزش در باشگاه ، ورزشکارهایی را دیده ایم که اندام بسیار خوبی و شکم صاف و گاها

اندامی کاملا عضلانی دارند .     www.DrHoba.ir

آن ها را فراموش کنید و به آن ها اجازه ندهید اهدافتان را نابود کنند . روی خودتان تمرکز کنید .

 

۵ –  حمایت شوید !

 

کسانی که شما را در ورزش کردن حمایت می کنند و به شما انگیزه و انرژی لازم را می دهند

لیست کنید .این افراد ممکن است دوستان ، همسر ، و یا والدین شما باشند .اگر کسانی هم هستند

که به انتقاد از شما می پردازند به آن ها یادآوری کنید که حق غر غر کردن و نق زدن ندارند !

 

۶ – گذشته را فراموش کنید

 

به تجربیات بد گذشته اجازه ندهید که بر روی حال شما تاثیر منفی بگذارد . شاید در گذشته شما

غیر ورزشی ترین فرد کلاس و یا حتی شهر بوده اید  ولی گذشته را فراموش کنید .

به این فکر کنید که هم اکنون شما برای شاداب تر بود و سلامتی بیشتر ورزش می کنید .

 

۷ – به خودتان پاداش دهید !

 

هر از چندی به خودتان به خاطر خوب ورزش کردن پاداش دهید ولی نه با غذا !

می توانید یک دسته گل و یا یک لباس خوب به خود پاداش دهید و یا سینما و تئاتر

با کسی که دوستش دارید بروید .  به تماشای یک مسابقه ورزشی بروید و یا یک

مسافرت کوتاه برای خود ترتیب دهید .

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم و ورزشکار ، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران

بررسی

نیاز بدن به پروتئین

نیاز بدن به پروتئین

> رژیم لاغری سریع برنامه بدنسازی لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

53 + = 58