اعلانها
صفحه نخست / بدنسازی | ورزش / بهترین زمان ورزش کردن چه زمانی است ؟
بهترین زمان ورزش کردن چه زمانی است ؟
بهترین زمان ورزش کردن چه زمانی است ؟

بهترین زمان ورزش کردن چه زمانی است ؟

> رژیم لاغری سریع <

 

 

بسیاری از شما بر این عقیده هستید که صبح ها بهترین زمان برای ورزش روزانه است و

بسیاری دیگر عصر یا شب را بهترین زمان ورزش نمودن می دانید . اما واقعیت چیست ؟

بهترین زمان برای ورزش کردن چه زمانی است ؟

 

بهترین زمان ورزش کردن چه زمانی است ؟
بهترین زمان ورزش کردن چه زمانی است ؟

 

> برنامه بدنسازی <

اگر از آن دسته ای هستید که نمی توانید روز خود را بدون ورزش صبحگاهی آغاز نمایید

و یا از دسته دیگری باشید که ورزش روزانه خود را موکول به انتهای یک روز سخت و

طاقت فرسا می کننددر هر دو صورت انجام دادن ورزش بهتر از این است که ورزش

نکنید !

ولی آیا زمان ورزش کردن می تواند تاثیر متفاوتی بر روی بدن شما بگذارد ؟

 

بهترین زمان ورزش کردن کاملا بستگی به اهداف شما دارد

 

بهترین زمان ورزش کردن چه زمانی است ؟
بهترین زمان ورزش کردن هم اکنون است !

 

یک مطالعه جدید ثابت کرده است که اگر خواهان خواب شبانه بهتری هستید بهترین زمان

برای ورزش کردن به هنگام صبح است . در این مطالعه محققان افراد ۴۰ الی ۶۰ ساله

را بررسی کردند .این افراد هفته ای سه مرتبه و هر مرتبه به مدت نیم ساعت بر روی

ترد میل به فعالیت هوازی پرداختند . این افراد مدتی ساعت ۷ صبح ، مدتی ساعت ۱ ظهر

و مدتی ساعت ۷ عصر به ورزش پرداختند . نتایجی که به دست آمد به این صورت بود

که افرادی که ساعت ۷ صبح ورزش کرده بودند خواب شبانه عمیق تر ، با دوره های

طولانی تری را نسبت به سایرین تجربه نمودند . این افراد همچنین ۱۰ درصد کاهش

فشار خون را نسبت به سایرین تجربه نمودند .   www.DrHoba.ir

هر چه بیشتر و بهتر بخوابید سالم تر خواهید بود . خواب مناسب سلامت قلب شما را ارتقا

می دهد ، استرس و اضطراب شما را کاهش می دهد ، وزن شما را کنترل می کند و فشار

خون شما را نیز تنظیم می کند . اگر بتوان بهترین زمان را برای ورزش پیدا نمود می توان

از تبدیل افراد دارای استعداد ابتلا به فشار خون بالا به افراد دارای فشار خون بالا جلوگیری

نمود .

حال اگر چه افرادی که صبح ها ورزش می کنند با گفته های بالا ممکن است بسیار خوشحال

شده باشند ولی ورزش در هنگام عصر نیز مزایای بسیاری دارد .

 

یک مطالعه دیگر ثابت کرده است که ورزش در هنگام عصر کارآیی تمرین شما و کیفیت آن

را ارتقا می بخشد . د ر این مطالعه دوچرخه سواران مدتی ساعت شش صبح و مدتی ساعت

شش عصر رکاب زدند و نتایج دلالت بر قدرت و کارآیی بیشتر عصر ها داشتند . این مطالعه

ثابت کرد که هر چه تمرینات پیچیدگی بیشتری داشته باشند زمان تمرین در طول روز تاثیر

بیشتری بر کارآیی تمرینات خواهد گذاشت . به عنوان مثال اگر شنا ویا دوچرخه سواری

می کنید و یا می دوید که پیچیدگی بیشتری دارند بهتر است عصر ها انجام شوند

(نسبت به پیاده روی )

 

همچنین شما هر چه دیرتر در طول روز ورزش کنید کمتر در معرض آسیب خواهید بود

حال آنکه به هنگام صبح احتمال آسیب دیدگی بیشتری خواهید داشت . زیرا دمای بدن شما

در هنگام غروب بالاتر است و به عضلات و مفاصل شما اجازه سازگاری بیشتری با ورزش

می دهد . البته این به این معنی نیست که حتما شما با ورزش صبحگاهی آسیب خواهید دید .

و اگر میخواهید احتمال آسیب دیدگی در ورزش صبحگاهی را کم کنید حتما دقایقی را به

گرم کردن و نرمش اختصاص دهید . این گرم کردن به معنای انجام حرکات کششی نیست .

زیرا حرکات کششی در هنگام صبح خود ممکن است سبب آسیب رساندن به عضلات و

مفاصل شما شود .شما می توانید پیاده روی کنید و یا جاگینگ تا بدنتان گرم شود .

 

اما هنگامی که بحث کاهش وزن مطرح می شود تا حدودی شرایط تغییر می کند .

در یک مطالعه که بر روی خانم ها در سنین پس از یائسگی انجام شد خانم ها به دو گروه

تقسیم شدند .یک گروه صبح ها پیاده روی کردند و گروه دیگر عصر ها پیاده روی کردند .

نتیجه نهایی حکایت از کاهش وزن و کاهش بافت چربی بیشتر در خانم هایی بود که عصر ها

پیاده روی می کردند .  www.DrHoba.ir

 

از طرف دیگر مطالعات بسیاری حاکی از آن است که ورزش کردن ناشتا یعنی زمانی که

هنوز صبحانه مصرف ننموده اید سبب چربی سوزی و کاهش وزن بیشتری خواهد شد .

اگر چه مطالعات دیگر بر احتمال آسیب دیدگی و خطرات قلبی و آسیب های تروماتیک

بیشتری در ورزش کرد در حالت ناشتا تاکید دارند .

در پایان وسواس زیادی بر روی زمان ورزش نداشته باشید ، ورزش کنید در زمانی که

می خواهید و یا می توانید و یا راحت هستید  و این ورزش را بر مبنای اهدافتان تنظیم نمایید .

 

بهتر است تحت نظر یک پزشک آشنا با ورزش و یا یک مربی آگاه به علم روز ورزش نمایید .

مربیان باشگاه امروزه تبدیل به مسوولین شیفت باشگاه و فروشنگان دارو شده اند و عموما

اطلاعات اشتباه زیادی به شما خواهند داد که ممکن است سبب آسیب رساندن به شما و

اهدافتان گردند . البته مربیان خوبی نیز وجود دارند که انگشت شمارند .

 

اگرمی توانید ورزشتان را به سه ساعت پس از وعده نهارتان موکول نمایید و از مصرف آب

در هنگام تمرین غفلت نکنید و نیز می توانید برخی از مکمل ها را بر حسب نیازتان تحت نظر

پزشک مصرف نمایید.

 

> لاغری شکم با مزوتراپی لاغری <

درباره دکتر حسین باقری

حسین باقری ، پزشک هستم و ورزشکار ، پزشک ورزشی ، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ، عضو رسمی انجمن پزشکان ورزشی ، پزشک رسمی فدراسیون فوتبال ، علاقمند به تکنولوژی ، مشاور چندین باشگاه بدنسازی در تهران

بررسی

نیاز بدن به پروتئین

نیاز بدن به پروتئین

> رژیم لاغری سریع برنامه بدنسازی لاغری شکم با مزوتراپی لاغری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 4 =